اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام مرکز فعالیت‌های قرآنی وزارت ارشاد:

برای هر 100 هزار نفر یک موسسه قرآنی نیاز داریم

خبرگزاری فارس: قائم مقام مرکز فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در کشور به ازای هر 100 هزار نفر به یک مؤسسه قرآنی نیاز داریم.

برای هر 100 هزار نفر یک موسسه قرآنی نیاز داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام علیرضا سعیدی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: هر چند در کل کشور ظرفیت ایجاد یک مؤسسه قرآنی برای هر 10 هزار نفر را نیز داریم اما با وجود امکانات متفاوت استان‌های مختلف برای هر 100 هزار نفر یک مؤسسه قرآنی نیاز است.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای یکسان‌سازی و ایجاد مدیریت واحد بر فعالیت‌های قرآنی در سطح کلان تدابیری اندیشیده و ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای توسعه فرهنگی قرآنی را نیز تشکیل داده است.

قائم مقام مرکز فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در کلان کشور نبود متولی واحد برای فعالیت‌های قرآنی مشکل‌ساز بوده ضمن اینکه اعطای تولیت به سازمانی خاص برای امور قرآنی نیز مشکل‌ساز است.

سعیدی گفت: برای همین منظور شورای توسعه قرآنی تشکیل شده که مصوبات آن عین قانون است ضمن اینکه بحث‌های و امورات قرآنی در استان‌ها نیز به شورای فرهنگ عمومی سپرده شده است.

وی بیان کرد: تمام تصمیمات استانی در مورد امور قرآنی در کمیته امور قرآنی گرفته می‌شود و مصوبات این کمیته باید به تائید شورای فرهنگ عمومی برسد که اجماع تمام نظرات را به دنبال دارد.

قائم مقام مرکز فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال 90 بودجه نیم درصد دستگاه‌های اجرایی برای امور قرآنی 365 میلیارد تومان بوده که جذب نشد و در سال جاری 128 میلیارد تومان از محل بودجه‌های هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی صرف فعالیت‌های قرآنی در کشور می‌شود.

سعیدی افزود: در سال گذشته به مؤسسات قرآنی که مجوزشان را از اداره کل ارشاد دریافت کرده باشند، 50 میلیارد تومان در بخش مسکن کمک می‌کردیم اما این رقم در سال جاری به 75 میلیون تومان رسید.

وی ادامه داد: در کشور به ازای هر 100 هزار نفر به یک مؤسسه قرآنی نیاز داریم.

سعیدی در مورد تامین زمین مؤسسات قرآنی نیز اظهار داشت: در سال‌های گذشته تفاهمنامه‌ای با وزارت مسکن سابق امضا شده که هر مؤسسه قرآنی که مجوز داشته باشد زمینی به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار آن مؤسسه قرار گیرد و بهای آن را به صورت پیش پرداخت و اقساط بسیار کم در طول سال‌های طولانی پرداخت کند.

معاون رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: هر سال مبلغ یک میلیون تومان بابت کتاب و نرم‌افزار در اختیار مؤسسات دارای مجوز قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول