اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سرپل‌ذهاب:

محور برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان قرآنی باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: عدم برنامه‌ریزی برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان باعث می‌شود آنان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند.

محور برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان قرآنی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، میرزا مراد پیرو از آغاز فعالیت یکصد و 10 پایگاه تابستانی در قالب طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان شهرستان سرپل‌ذهاب خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها به‌مدت 2 ماه در مدارس دایر خواهند بود. 

پیرو تصریح کرد: پایگاه‌های طرح اوقات فراغت با اجرای برنامه‌های متنوع در قالب کلاس‌های فرهنگی، هنری، احکام، ورزشی و اردویی با هدف غنی‌سازی ایام تابستان جوانان و نوجوانان راه‌اندازی شده است.

وی تاکید کرد: اگر برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی جامعی صورت نگیرد آنان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار خواهند گرفت، لذا این پایگاه‌ها با تامین نیازهای جوانان و نوجوانان، پذیرای آنها در طول تابستان هستند.

پیرو با با بیان اینکه باید محور برنامه‌های تابستان قرآنی باشد، گفت: توجه به غنی‌سازی بهتر تعطیلات تابستان برای جوانان و نوجوانان با محوریت آموزش و پرورش و هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی مرتبط، مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تربیت بدنی و فنی‌وحرفه‌ای برای انس و آشنایی بیشتر آنان با فعالیت‌های قرآنی تدوین شده و در اولویت قرار دارد.

وی اظهار کرد: ناحیه مقاومت بسیج سپاه، 2 طرح ویژه برای پر کردن اوقات فراغت در حال اجرا دارد که شامل تشکیل کلاس‌های طرح نشاط و تعالی و همچنین طرح هجرت است.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: در طرح هجرت که با هدف بهسازی، نوسازی و زیباسازی مدارس با همکاری آموزش و پرورش انجام می‌شود، دانش‌آموزان علاوه بر آشنایی با کارهای عمرانی و ساختمانی؛ از برنامه‌های فرهنگی این طرح نظیر اردوهای زیارتی نیز استفاده می‌کنند.

پیرو خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش سرپل‌ذهاب نیز با برنامه‌های متنوع، از جمله دایر کردن کلاس‌های قرآنی، تقویتی دروس، پایگاه‌های تابستانی، اردوهای تفریحی و زیارتی و کلاس‌های ورزشی؛ سعی دارد تا بخش وسیعی از دانش‌آموزان را زیر پوشش برنامه‌های طرح اوقات فراغت خود قرار دهد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول