اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت آموزش و پرورش انجام می‌شود

برگزاری جلسات تفسیر قرآن ویژه فرهنگیان بهمئی در ماه رمضان

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش بهمئی گفت: جلسات تفسیر جامع قرآن ویژه فرهنگیان بهمئی در ماه رمضان به همت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

برگزاری جلسات تفسیر قرآن ویژه فرهنگیان بهمئی در ماه رمضان

 سید ابراهیم حصار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهمئی اظهار داشت: طرح هجرت 3 شهرستان بهمئی با همکاری اداره آموزش و پرورش و بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقاومت شهرستان بهمئی کلید خورد.

وی گفت: این طرح با هدف زیباسازی، تعمیر، تجهیز، شاداب‌سازی و رنگ‌آمیزی مدارس شهرستان انجام می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهمئی بیان داشت: در طرح هجرت اولویت نخست ما مدارس ابتدایی شهرستان بوده که با توجه به طرح تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش و اجرای طرح ویژه 3-3-6، کلاس‌های درس زیباسازی و شاداب‌سازی خواهند شد.

وی ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود 250 دانش‌آموز بسیجی و 10 استادکار و مربی در طرح هجرت 3 شرکت کنند.

حصار گفت: در کنار اجرای این طرح، کلاس‌های ویژه و فرهنگی، حضور دانش‌آموزان در نماز جمعه و جماعات و اردوهای ویژه تربیتی اجرا خواهد شد.

وی همچنین از آغاز فعالیت پایگاه‌های ویژه غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان مدارس شهرستان بهمئی خبر داد و گفت: شش پایگاه اوقات فراغت تابستانی در این شهرستان در رشته‌های قرآن، احکام، ورزش، کامپیوتر، فرهنگی، خیاطی و کلاس‌های تقویتی فعالیت می‌کنند.

این مسئول در ادامه گفت: این پایگاه‌ها زیر نظر اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی برنامه‌ریزی و نظارت می‌شوند و همچنین تعداد 36 همکار فرهنگی به عنوان مربی انجام وظیفه می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهمئی گفت: پیش‌بینی می‌شود یک‌هزار و 400 دانش‌آموز در برنامه‌های تابستانی این پایگاه‌ها شرکت کنند.

حصار متذکر شد: دوره‌های آموزش ضمن خدمت پایه‌های دوم و ششم ابتدایی از چهاردهم تیرماه آغاز شد.

وی ابراز کرد: سازماندهی دوره ابتدایی در حد جابه‌جایی در روزهای هفدهم و هجدهم تیرماه صورت می‌پذیرد که پایه‌های دوم و ششم ابتدایی در خرداد ماه صورت گرفت و متوسطه 21 و 22 تیر‌ماه و سایر پرسنل همچون نیروهای خدماتی و مربیان پرورشی ساماندهی آن‌ها 25 تیرماه صورت می‌گیرد.

مسئول سازماندهی نیروهای آموزش و پرورش بهمئی گفت: با توجه به کاهش ساعات تدریس در دوره رهنمایی مازاد نیرو در این دوره وجود دارد که جهت کاهش حق‌التدریس در دوره متوسطه از افراد مجرب دوره راهنمایی استفاده می‌شود.

وی همچنین از اجرای برنامه‌های متنوع اداره آموزش و پرورش بهمئی در ماه مبارک رمضان برای فرهنگیان خبر داد و گفت: اجرای این برنامه‌ها با هدف حضور حداکثری فرهنگیان در برنامه‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان انجام می‌گیرد.

حصار اظهار داشت: برنامه تفسیر جامع قرآن توسط امام جمعه محترم شهرستان با حضور فرهنگیان، برنامه ختم قرآن کریم با حضور اقشار مردم و فرهنگیان در مسجد صاحب‌الزمان لیکک، برگزاری دعای ندبه ویژه روزهای جمعه ماه مبارک رمضان و محافل انس با قرآن به ویژه در شب‌های قدر از مهم‌ترین برنامه‌ها است.

وی گفت: تجلیل و تقدیر از قاریان و عوامل اجرایی برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان همزمان با ختم جزء 30 قرآن ویژه آخرین روز ماه مبارک رمضان را نیز در برنامه کاری خود داریم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول