اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر خبر داد

راه‌اندازی دانشکده علوم قرآنی در بوشهر

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به تامین بودن زمین مورد نیاز و ظرفیت‌های موجود در استان، دانشکده علوم قرآنی در بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی دانشکده علوم قرآنی در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه راه‌اندازی دانشکده علوم قرآنی در جریان سفر سوم دولت در کارگروه ویژه‌ای قبل از نشست دولت به تصویب رسیده ضرورت دارد متولیان امور فرهنگی از جمله اداره کل ارشاد و اوقاف برای فراهم کردن زمینه لازم برای راه‌اندازی این دانشکده و تامین زمین مورد نیاز آن اقدام لازم انجام دهند.

وی افزود: تشکیل شورای عالی مدیریت قرآنی در استان بوشهر نیز از دیگر نیازمندی‌های مهم استان بوشهر است که با وجود اعلام موافقت وزیر ارشاد برای تامین مالی مکان این شورا، ضرورت دارد مدیران ارشاد و معاونت برنامه‌ریزی استانداری برای جذب اعتبار و همچنین اخذ زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی اقدام کنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اهمیت جایگاه قرآن در نظام اسلامی تصریح کرد: قرآن محور و اساس اسلامی است به طوری که خطابه‌های قرآنی چنان است که در هیچ جا دیده نشده که خداوند این‌گونه با رسول خدا صحبت کند.

صفایی‌بوشهری تصریح کرد: مفاد اسلامی قرآن است و رسول خدا و اهل‌بیت (ع) تجسم عینی قرآن بوده و این کتابی است که جامعه بشری را در عرصه رفتارهای فردی و اجتماعی و اخلاقی نجات می‌دهد.

وی با بیان اینکه انسان بدون قرآن یعنی انسانی که در دره انحطاط سقوط کرده خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی جهان اسلام که در عرصه بیداری قرار داریم در واقع این بیداری اسلامی همان بیداری قرآنی است.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: هر چه برای گسترش معارف قرآنی سرمایه‌گذاری کنیم آثار و برکات زیادی برای جامعه خواهد داشت.

صفایی‌بوشهری بیان کرد: جامعه بدون قرآن جامعه‌ای است که آماده سقوط به ابتذال است.

وی تاکید کرد: نگاه مقام معظم رهبری نیز بر قرآن‌محوری است و تشکیل شورای عالی امور قرآنی استان بوشهر می‌تواند در گسترش مفاهیم قرآنی تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول