اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با فارس:

نخستین شعبه بین‌المللی دانشکده علوم قرآنی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: نخستین شعبه بین‌الملل دانشکده علوم قرآنی در کشور لبنان راه‌اندازی می‌شود.

نخستین شعبه بین‌المللی دانشکده علوم قرآنی راه‌اندازی می‌شود

حجت‌الاسلام محمدعلی راغبی عصر امروز در حاشیه اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشکده‌های علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل یادآور شد: در سطح کشور بیش از 3 هزار دانشجوی علوم قرآنی در 21 دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

راغبی بیان کرد: در هشت دانشکده هم مقطع کارشناسی ارشد ارائه شده و در دانشکده تفسیر قرآن در قم دکتری نیز در سال ‌جاری دانشجو پذیرش کرده است.

وی گفت: امیدواریم در سال‌های آینده در دانشکده‌های بیشتری بتوانیم تحصیلات تکمیلی را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به گسترش رشته‌های این دانشگاه اظهار داشت: در شورای گسترش و برنامه‌ریزی وزارت علوم پیشنهاد 25  میان رشته‌ای جدید میان قرآن و علوم انسانی مطرح شده که 10 رشته که تاکنون به تصویب رسیده است.

وی تصریح کرد: این رشته‌ها مراحل نهایی تصویب را می‌گذرانند که امیدواریم در پذیرش‌های جدید این رشته‌ها را مقاطع تحصیلات تکمیلی بتوانیم ارائه دهیم.

راغبی با بیان اینکه با توجه به اساسنامه دانشگاه که اجازه می‌دهد برای گسترش فعالیت قرآنی در خارج از کشور نیز برنامه‌داشته باشیم، افزود: با توجه به تقاضاهای زیاد از نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور در حال حاضر در لبنان مقدمات فراهم شده است و امیدواریم در سال‌ آینده پذیرش دانشجو در دانشکده علوم قرآنی شعبه لبنان نیز داشته باشیم.

انتهای‌پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول