اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

امانتداری مودیان زکات موجب ترغیب مردم به این فریضه می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه میاندوآب گفت: روحیه امانتداری مودیان زکات به معنای واقعی قابل ستایش است به طوری که این موضوع موجب ترغیب مردم برای انجام این فریضه الهی می‌شود.

امانتداری مودیان زکات موجب ترغیب مردم به این فریضه می‌شود

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میاندوآب اظهار داشت: مهمترین عاملی که موجب ترغیب شدن اقشار مختلف جامعه به پرداخت زکات می‌شود وجدان و اخلاق اسلامی مسئولان فعال در این حوزه است، زیرا همه وجوه پرداخت شده توسط مردم را بی‌کم و کاست در موارد شرعی و مخصوص این موضوع هزینه می‌کنند.

 وی با بیان اینکه درکتب شرعی مواردی خاص برای هزینه کردن این وجوه تعیین شده است، ادامه داد: کسانی که مسئول جمع‌آوری این وجوه هستند با هدف جلب رضایت خداوند در همان موارد مصرف هزینه می‌کنند به طوری که این مبالغ برای سامان دادن زندگی فقرا، بهسازی موسسات دینی، حسینیه‌ها، ساخت غسالخانه و کمک به در راه ماندگان و ... هزینه می‌شود.

قهرمانی ضمن تقدیر از کارکنان کمیته امداد برای نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات ادامه داد: با اهتمام مسئولان کمیته امداد هر سال برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی مختلفی به اجرا گذاشته می‌شود به طوری که امروز شاهد هستیم میزان پرداخت زکات هر سال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا می‌کند.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه پرداخت زکات بر عمران و سازندگی به طور قطع تاثیر به سزایی دارد اظهار داشت: اقشار مختلف مردم از طریق پرداخت این وجوه شرعی برای ساختن، عمران و آبادانی شهر خود بیش از بیش تلاش می‌کنند و در بهسازی محیط زندگی خود مشارکت دارند.

 انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول