اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز در کرمانشاه

همایش تجلیل از فعالان عرصه زکات برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش تجلیل از فعالان عرصه زکات و روحانیان طرح مسجد محور برگزار شد.

همایش تجلیل از فعالان عرصه زکات برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسین نبی‌لو دبیر ستاد احیای زکات کشور در همایش تجلیل از فعالان عرصه زکات و روحانیان طرح مسجد محور که ظهر امروز برگزار شد، گفت: احیای زکات می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کند و امسال در همه مساجد کشور اقدام به جمع‌آوری صدقه می‌کنیم.

نبی‌لو تصریح کرد: تا سال 83 مبلغ سیصد میلیون تومان زکات در سطح کشور جمع‌آوری شد و اکنون 381 نفر از علمای شیعه و سنی در کشور به امر جمع‌آوری زکات مشغول هستند.

وی ادامه داد: از سال 83 این ستاد به کمیته امداد امام خمینی(ره) واگذار شد که درآمد این ستاد فقط در سال گذشته بالغ بر 98 میلیارد تومان بوده است.

در ادامه این همایش آیت‌الله شیخ مصطفی علما بیان کرد: اهمیت جمع‌‌آوری زکات بسیار زیاد است و امروزه باید با تدبیر، جوانان را به سوی مسجد هدایت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: جمع‌آوری زکات به شکل صحیح و نظارت ائمه جمعه بر هزینه شدن آن، رونق مساجد را در پی خواهد داشت.

جلیل بوجار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه نیز در این همایش بیان کرد: دادن زکات موجب کمال آدمی و از بین رفتن اختلاف طبقاتی می‌شود.

بوجار تصریح کرد: در حوزه جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی استان کرمانشاه 2 هزار و 803 نفر فعالیت می‌کنند که 28  نفر از آنها رسمی، 101 نفر خرید خدمت و سایر افراد به‌صورت افتخاری کار می‌کنند.

وی ادامه داد: تشکیل جلسات و همایش‌های متعدد، فعالیت روحانیان در امر تبلیغ، توزیع اقلام تبلیغی زکات و تبلیغ چهره به چهره از اقداماتی است که انجام داده‌ایم.

بوجار تاکید کرد: درآمد جمع‌آوری زکات استان در سال 90 نسبت به سال قبل از آن، 900 درصد افزایش داشته است.

بوجار خاطرنشان کرد: درآمد جمع‌آوری شده از زکات مردم استان کرمانشاه در سال 89، حدود 300 میلیون تومان بود که این رقم در سال گذشته به بیش از 2 میلیارد و 900 میلیون تومان رسید. 

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول