اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی در بناب خبر داد

تصویب قانون جدید زکات توسط مجلس شورای اسلامی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی از تصویب قانون جدید زکات توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد.

تصویب قانون جدید زکات توسط مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حسین دشتی عصر امروز در حاشیه دیدار با مسئولان شهرستان بناب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بعد از پیگیری‌های به عمل آمده توسط دبیرخانه ستاد زکات کشور، قانون زکات سال گذشته توسط نمایندگان عزیز در مجلس شورای اسلامی تصویب و برای اجرا به دبیرخانه ستاد زکات کشور ابلاغ شده است.

دبیر ستاد احیای زکات استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه با ابلاغ قانون جدید از سوی مقام معظم رهبری رئیس شورای مرکزی ستاد زکات کشور نیز معرفی و منصوب شد، افزود: در ساختار جدید مسئله شرعی محل مصرف زکات در قانون مشخص بوده و اولویت هزینه کردن مبالغ زکات در منطقه زکات‌دهنده و با نظر عامل زکات است.

دشتی اظهار امیدواری کرد، با واگذاری اختیار صرف زکات‌دهنده به رئیس ستاد احیای زکات که نماینده ولی‌فقیه است، به زودی شاهد افزایش سهم عموم فقرا در این بخش باشیم.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات موجب تامین عدالت می‌شود، گفت: باید نتایج سازنده پرداخت زکات در بین افراد جامعه تبیین شود.

دشتی تصریح کرد: پرداخت زکات جامعه را به سمت سازندگی بیشتر و همکاری جمعی برای پیشرفت و اعتلای جامعه اسلامی سوق می‌دهد چراکه احکامی مانند زکات می‌تواند امیدواری، روحیه تعاون و نوع‌دوستی را در جامعه اسلامی گسترش دهد.

شهرستان بناب با 130 هزار نفر جمعیت در جنوب مرکز استان واقع شده و سال گذشته 24.6 درصد کل زکات استان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول