اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای پرداخت زکات انجام شد

تهیه بانک اطلاعاتی مناطق مستعد پرداخت زکات نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد نهبندان از تهیه بانک اطلاعاتی از کشاورزان، دامداران و مناطق مستعد پرداخت زکات در این شهرستان در راستای پرداخت به موقع زکات خبر داد.

تهیه بانک اطلاعاتی مناطق مستعد پرداخت زکات نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، علی قریب صبح امروز در جلسه ستاد زکات شهرستان نهبندان اظهار کرد: در شهرستان نهبندان با توجه به خشکسالی 14 ساله و پایین بودن سطح معیشتی مردم این منطقه، پرداخت زکات چندان چشمگیر نیست.

وی ادامه داد: برای ترویج و نهادینه کردن فریضه واجب زکات در جامعه باید اطلاع‌رسانی و برنامه‌های اساسی اجرایی شود و در این راستا مردم در جریان اثرات و پیامدهای پرداخت و عدم پرداخت زکات قرار گیرند.

رئیس کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) نهبندان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، اجرای همایش‌های زکات، بازگو کردن نتایج پرداخت زکات در تریبون‌های مساجد و نماز جمعه، تجلیل از پرداخت‌کنندگان زکات و انجام کارهای پژوهشی در راستای زکات می‌تواند در ترویج فرهنگ پرداخت زکات و عمل به این فریضه واجب عبادی مثمرثمر واقع شود.

قریب از تهیه بانک اطلاعاتی کامل و جامع از کشاورزان، دامداران و مناطق مستعد پرداخت زکات در شهرستان نهبندان در راستای پرداخت به موقع زکات خبر داد و افزود: با این اقدام برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌سازی‌ها در زمینه پرداخت زکات در سطح شهرستان با سهولت و سرعت انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: برگزاری 10 جلسه و دیدار با عاملان زکات، تهیه 12 تابلوی تبلیغاتی زکات با هزینه‌کرد 60 میلیون ریال و 20 مورد دیدار چهره به چهره با کشاورزان و دامداران شهرستان از دیگر اقدامات ستاد زکات نهبندان به شمار می‌رود.

فرماندار نهبندان در این جلسه فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ زکات در جامعه را امری ضروری دانست و گفت: جامعه روحانیت، فرهنگیان و مسئولان باید با استفاده از خرد جمعی و با تلاشی مضاعف در زمینه نهادینه کردن این فریضه واجب دینی اهتمام داشته باشند.

حسین شرافتی‌راد عدم پرداخت زکات را در بسیاری از اوقات به دلیل آگاه نبودن مردم از مزایا و اثرات آن دانست و تصریح کرد: با تبیین درست فرهنگ زکات و معرفی آثار و پیامدهای مثبت و مخرب پرداخت و عدم پرداخت زکات می‌توان این فرهنگ را نهادینه کرد.

وی اضافه کرد: نهادینه شدن فرهنگ زکات مستلزم زمان زیادی است و در این زمینه باید تمامی برنامه‌ها را بر روی محور فرهنگی و اجرایی کردن مبانی زکات معطوف کنیم.

فرماندار نهبندان، اقدامات نرم‌افزاری، تحقیقاتی و پژوهشی را در تبیین فرهنگ زکات مثمرثمر عنوان کرد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول