اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اعتبارات سال 91 اختصاص یافت

تعهد ۷۰۰ میلیونی دولت برای پرداخت زکات در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مشاور عالی مدیر‌کل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: مبلغ 700 میلیون تومان تعهد دولت نسبت به پرداخت معادل‌سازی زکات جمع‌آوری شده در استان است که در بودجه سال 91 پیش‌بینی و اختصاص می‌یابد.

تعهد ۷۰۰ میلیونی دولت برای پرداخت زکات در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام حسین فلسفی صبح امروز در جلسه ستاد زکات شهرستان نهبندان اظهار کرد: در بحث زکات بر روی دو محور اجرایی و فرهنگی کار می‌شود که در بعد اجرایی و اداری در دی‌ماه سال گذشته قانون زکات در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و به استانداران و فرمانداران ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در بهمن‌ماه سال گذشته طی مراسمی با حضور استاندار خراسان جنوبی جلسه‌ای برگزار و مقرر شد تا معوقات سال 89 و 90 به مبلغ 700 میلیون تومان که در واقع تعهد دولت نسبت به پرداخت معادل‌سازی زکات جمع‌آوری شده در این استان است در بودجه سال 91 این استان پیش‌بینی شود.

مسئول اداره زکات و مشاور عالی مدیر‌کل کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون بیش از 100 برنامه و همایش در راستای زکات و فرهنگ‌سازی این فریضه واجب عبادی در سطح استان برگزار شده است.

فلسفی ادامه داد: کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) به تنهایی نمی‌تواند در امر زکات و نهادینه کردن آن در جامعه تلاش کند و به این منظور باید تمامی مسئولان و دستگاه‌ها با این نهاد تعامل و همکاری داشته باشند.

وی گفت: در بعد فرهنگی زکات، در استان بحث اعتمادسازی و اطلاع‌رسانی‌ به طور گسترده‌ای انجام شده است.

مسئول اداره زکات و مشاور عالی مدیر‌کل کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: اعتمادسازی در بحث زکات به معنای این است که زکات جمع‌آوری شده از هر روستا و شهر و مبلغ معادل آن که توسط دولت کمک می‌شود باید در همان روستا و شهر هزینه شود که در خراسان جنوبی این اقدام تاکنون به خوبی انجام شده است.

فلسفی از تشکیل کمیته آسیب‌شناسی پرداخت زکات در استان خبر داد و اظهار کرد: در این کمیته بر روی مباحث و عواملی که در عدم پرداخت زکات توسط مردم دخیل است تحقیقات و بررسی‌هایی صورت می‌‌گیرد و با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی این نواقص برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به لحاظ درآمد جزو استان‌های سطح پایین کشور است، اضافه کرد: اما این استان از لحاظ کمک‌های مردمی در رتبه سوم بین استان‌های کشور قرار دارد.

مسئول اداره زکات و مشاور عالی مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: مسئولان شهرستان نهبندان باید ماهانه در یکی از روستاها و مناطق مستعد پرداخت زکات در ارتباط با این فریضه واجب دینی اطلاع‌رسانی داشته باشند.

فلسفی از بخشداران خواست تا موضوع پرداخت زکات را با تدوین برنامه‌های مناسب برای دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها تبیین کنند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول