اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه استان سمنان:

همه از ارزش‌ها و نظام‌ اسلامی پاسداری کنند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه قائم آل محمد (ع) استان سمنان گفت: همه موظف هستیم تا از ارزش‏‌ها و نظام جمهوری اسلامی پاسداری کنیم.

همه از ارزش‌ها و نظام‌ اسلامی پاسداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، سردار علی استادحسینی صبح امروز در جلسه عمومی پایوران سپاه گرمسار که در حسینیه ثارالله برگزار شد، اظهار داشت: پاسدار واقعی کسی است که از ارزش‌های الهی که در رأس آن نظام جمهوری اسلامی قرار دارد، نگهبانی کند و به عبارتی پاسدار به معنای ایثارگری و عشق‏‌ورزی است.

وی افزود: پاسدار باید گوش و زبان و قدمش در راه تحقق حاکمیت الهی حرکت کند و باید بهترین فرد در جامعه باشد.

استادحسینی با بیان اینکه اولویت اصلاح، خود و خانواده است، افزود: در این صورت است که جامعه‌ای سالم به وجود می‏‌آید.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (ع) استان سمنان تصریح کرد:‌ پاسدار باید مظهر امر به معروف و نهی از منکر باشد و اگر شایستگی‌های پاسداری را در خود عملیاتی نکنیم، راه شیطان را در پیش گرفته‌ایم.

استادحسینی خاطرنشان کرد: پاسدار باید خدمتگزار مردم باشد و روابط اجتماعی بالایی داشته که این ارتباط را می‌تواند در مساجد با عرضه به مردم برقرار کند.

یکی از کارشناسان مذهبی نیز در ادامه گفت: حفظ حجاب و عفاف منزلت زن را محفوظ نگه می‌دارد و آفرینش زن همراه با عفت و پاکدامنی است و اسلام حجاب را لازم دانسته تا عفت درونی حفظ شود.

فخرالسادات طباطبایی‌فر بیان داشت: زن به عنوان یک انسان نه فقط روحش حرمت دارد بلکه بدن او هم حرمت و کرامت دارد، حتی با مردن نیز حرمت بدن او از بین نمی‌رود.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: حدود پوشش زنان و مردان به ویژگی‌های جسمانی آنان مربوط می‌شود، جاذبه‌های شدید جنسی بدن زن و موهای او که از جمله زیبایی‌های وی به شمار می‌رود، اقتضا دارد که پوشش کامل خود را رعایت کند و در نتیجه بی‏‌حجابی یک زن فسادآورتر از بی‌حجابی یک مرد است.

طباطبایی‌فر تصریح کرد: وظیفه پوشش به زن اختصاص یافته، از این جهت که ملاک آن مخصوص زن است، زن مظهر جمال و مرد مظهر شیفتگی است و به زن باید بگویید "خود را در معرض نمایش قرار نده نه به مرد".

وی اظهار داشت: با وجود اینکه دستور پوشیدن برای مردان آنچنان مقرر نشده عملاً مردان پوشیده‌تر از زنان ظاهر می‌شوند زیرا تمایل مرد به نگاه کردن و چشم‌چرانی است نه به خودنمایی و برعکس زنان تمایل به خودنمایی دارند.

طباطبایی‌فر افزود: اگر به جای امر و نهی ملاک‌ها نشان داده شوند و به جای گوشزد کردن، فکر به جریان بیفتد انسان خود می‌فهمد که در هر کجا چگونه قدم بر‌دارد.

وی راهکارهایی برای ترویج حجاب و عفاف پیشنهاد کرد و گفت: در جامعه باید علل بی‌حجابی بررسی شود و برای هر کدام راه‌حل‏‌های مجزایی در نظر بگیریم.

این کارشناس مذهبی افزود: بعضی نسبت به بی‌حجابی جاهل هستند و بعضی دیگر از روی راحت‌طلبی بی‌حجابی را پذیرفته‌اند و گروهی به خاطر تربیت غلط خانوادگی و از روی اضطراب و عدم تعادل و بعضی به خاطر مسائل سیاسی بی‏‌حجابی را اختیار کرده‌اند اما هدایت هر کدام راهکار مناسب خود را دارد.

طباطبایی تصریح کرد: اگر بیماری شناخته شود تجویز دارو امری آسان‌تر است، همانطور که پیشگیری بهتر از درمان است.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول