اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کاشان:

خط قرمزهای شرعی در جشن انتظار رعایت شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کاشان خواستار رعایت خط قرمزهای شرعی و اسلامی در مراسم جشن‌های نیمه شعبان شد.

خط قرمزهای شرعی در جشن انتظار رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت ولی عصر(عج) اظهار داشت: برخی از افراد در برگزاری مراسم اعیاد شعبانیه و توزیع شیرینی و شربت پای خود را از خط قرمزها فراتر می‌گذارند.

وی افزود: آذین‌بندی خیابان‌ها و مراسم جشن اعیاد باید همراه با رعایت شئونات اسلامی باشد و مراقبت شود این مراسم‌ها همراه با ایجاد مزاحمت و مشکلات برای دیگران تبدیل به کار حرام نشود.

اسماعیلی همچنین با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و نامگذاری این روز به عنوان روز جوان تصریح کرد: فلسفه نامگذاری روز جوان همزمان با ولادت علی اکبر(ع) برای تمسک جستن جوانان به حضرت علی اکبر(ع) و الگو قرار گرفتن سیره زندگی آن حضرت برای جوانان روزگار ما است.  

این مسئول بر شناخت ویژگی‌های جوانان تأکید کرد و با اشاره به سه ویژگی جوانان بیان داشت: جوانان اهل منطق و استدلال هستند و هر حرفی را بدون بیان استدلال نمی‌پذیرند.

امام جمعه موقت کاشان تلاش و جنب و جوش را دومین ویژگی جوانان دانست و افزود: جوانان سالم، جوانان پر جنب و جوش و پرتحرکی هستند که از این ویژگی باید برای بهره‌گیری هر چه بیشتر از آموزه‌های دینی جوانان بهره جست.

وی از تأثیرپذیری به عنوان سومین ویژگی جوانان نام برد و اضافه کرد: افرادی که مسئولیت جوانان را در جامعه برعهده دارند باید خصوصیات اخلاقی و رفتاری جوانان را بشناسند تا بتوانند روی جوانان تأثیرپذیر نیز باشند.

به گفته اسماعیلی متولیان فرهنگی و اولیای جوانان، باید جوانان را درک کرده و همچنین با کشف استعدادها و ظرفیت‌های آنها و به خرج دادن هنر جهت‌دادن به ظرفیت‌های جوانان، آنان را در پیدا کردن ادامه راه زندگی خود یاری رسانند.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با تبریک هفته قوه قضائیه و با اشاره به رهنمودهای حکیمانه و جامع مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قوه قضائیه ابراز داشت: قوه قضائیه باید ملجأ و پناه دردمندان جامعه باشد که البته برای رسیدن به چنین جایگاهی راه طولانی در پیش است.

این مسئول یادآور شد: مسیر رسیدگی به پرونده‌ها باید کوتاه باشد تا از تلف شدن وقت مردم در صف‌های انتظار دادگستری جلوگیری شده و از حوادث ناهمگون در این صف‌ها نیز پیشگیری به عمل آید.

امام جمعه موقت کاشان همچنین بر سرعت رسیدگی به پرونده‌های دادگستری همراه با دقت در رسیدگی تأکید کرد.

اسماعیلی آغاز فصل تعطیلات و پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را حائز اهمیت خواند و با اشاره به سابقه درخشان شهرستان کاشان در پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان اذعان داشت: اکثریت قرآن‌آموزان و قرآن‌آموختگان شهرستان کاشان از اوقات فراغت تابستان استفاده بهینه کرده‌اند.

وی در پایان سخنان خود از مسئولان و متولیان فرهنگی خواست تا جوانان و نوجوانان را برای استقبال از برنامه‌های اوقات فراغت ترغیب و تشویق کنند. 

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول