اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبر داد

مسجد مقدس جمکران آماده برگزاری جشن‌های نیمه شعبان

خبرگزاری فارس: دبیر شورای عالی فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: مسجد مقدس جمکران برای برگزاری اعیاد شعبانیه آمادگی کامل دارد.

مسجد مقدس جمکران آماده برگزاری جشن‌های نیمه شعبان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی وافی ظهر امروز در نشست خبری معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران که در سالن اجتماعات دفتر تولیت این مسجد مقدس جمکران برگزار شد، از آمادگی کامل واحد فرهنگی این مسجد برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان خبر داد و اظهار کرد: مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان سال جاری با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت ولی عصر عج، در خدمت ارادتمندان و زائران است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای گرامیداشت میلاد منجی عالم بشریت در مسجد مقدس جمکران طرح‌ریزی شده است بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران از دو شب مانده به روز نیمه شعبان آغاز خواهد شد به گونه‌ای که یک شب مانده به شب نیمه شعبان، با برگزاری مراسم معنوی دعای توسل برنامه‌های نیمه شعبان آغاز شده و با دعای ندبه روز پس از نیمه شعبان به اتمام می‌رسد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برگزاری مراسم دعای توسل در روز سه‌شنبه 13 تیر ماه عنوان کرد: در این روز آیت‌الله موسوی به اقامه نماز خواهد پرداخت و در ادامه محمدحسین سعیدیان به قرائت قرآن خواهد پرداخت، همچنین حامد احور مراسم شعرخوانی را اداره می‌کند و سخنرانی این مراسم را نیز حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری بر عهده دارد و دعای توسل این مراسم نیز توسط حاج محمود کریمی قرائت می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در روز 14 تیر نیز حاج مهدی سلحشور قرائت زیارت آل یاسین را بر عهده دارد اعلام کرد: در این روز آیت‌الله صافی‌گلپایگانی نماز مغرب و عشاء را اقامه خواهد کرد و سید جواد حسینی قرائت قرآن و آیت‌الله امامی‌کاشانی سخنرانی مراسم را بر عهده دارند و در ادامه این برنامه سید حمیدرضا برقعی به مناسبت میلاد با سعادت منجی عالم بشریت به شعرخوانی می‌پردازند.

وافی با اشاره به برگزاری مراسم احیاء و شب زنده‌داری در شب نیمه شعبان خاطر نشان کرد: از ساعت دو بامداد روز نیمه شعبان مراسم احیاء با قرائت مناجات شعبانیه توسط حجت‌الاسلام والمسلمین میلانی آغاز خواهد شد، البته لازم به ذکر است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برخی از مساجد سطح کشور نیز برنامه احیاء شب نیمه شعبان را اجرا می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی وافی قرائت زیارت آل یاسین در روز نیمه شعبان را بر عهده دارد افزود: نماز مغرب و عشاء این روز توسط تولیت مسجد مقدس جمکران اقامه خواهد شد، همچنین این مراسم با مدیحه‌سرایی حسینی‌نژاد، شعرخوانی سید جواد شرافت و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حائری‌زاده ادامه خواهد یافت و حاج عباس حیدرزاده نیز قرائت دعای کمیل این روز را بر عهده دارد.

دبیر شورای عالی فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برگزاری مراسم دعای ندبه در روز 16 شعبان اظهار کرد: این مراسم که با مشارکت هیئت رزمندگان اسلام و سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی آغاز می‌شود و حاج مهدی سماواتی نیز قرائت دعای ندبه را بر عهده دارد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول