اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نقش مردم قم در مدیریت شهری فراموش نشود

نیمه شعبان می‌آید، میزبانی سخت‌تری در راه است

خبرگزاری فارس: نقش مردم قم در مدیریت شهری در هنگام حضور میلیونی زائران چشمگیر است اما اینکه چرا از نقش آنان غفلت می‌شود جای سئوال است. به زودی نیمه شعبان فرا می‌رسد و مسئولان باید آماده آزمونی سخت‌تر در خدمت‌رسانی به زائران شوند.

نیمه شعبان می‌آید، میزبانی سخت‌تری در راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ایام 14 و 15 خرداد امسال هم سپری شد و خیل عظیم زائران همانند سال‌های گذشته پس از زیارت حرم امام راحل راه قم در پیش گرفتند و به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران شرفیاب شدند.

امسال با توجه به اینکه مسئولان در بخش‌های مختلف پیش‌بینی‌های لازم را داشته و امکانات مورد نیاز را تا حد توان فراهم کرده‌ بودند، زائران کمتر با مشکل مواجه شده و نسبت به سال‌های قبل ساعت‌ها در ترافیک مسیر بستر رودخانه متوقف نشدند و در یافتن جای پارک برای خودروی خود کمتر معطل شدند.

آسیب‌شناسی و شناسایی نقاط ضعف سال‌های گذشته اتفاقی بود که امسال رخ داد و دیگر کمتر شاهد بروز مشکلات تکراری بودیم هر چند که وضع موجود تا وضع مطلوب فرسنگ‌ها فاصله دارد.

نباید زحمات تمام مسئولان استان و شهرداری قم که از ماه‌ها قبل ضمن آسیب‌شناسی و شناسایی نقاط ضعف سال‌های گذشته در تلاش برای ارائه خدمات و تامین امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بهتر به زائران و مسافران بودند را نادیده گرفت، ولی به نظر می‌رسد که مسئولان در ارائه خدمت به زائران از نقش مهم و تاثیرگذار شهروندان قمی غافل می‌شوند.

به طور مثال در زمان تعطیلات اخیر خبری از سوی معاون ترافیک شهرداری قم منتشر شد و در این خبر از شهروندان قمی خواسته شد که برای تامین رفاه زائران از تردد در مسیر بستر رودخانه قم غافل نشوند، حال انتشار چنین خبری در شرایطی که تعطیلات آغاز شده است آیا سودی در کنترل ترافیک خواهد داشت؟ آیا نباید این اطلاع‌رسانی و درخواست از مردم چند روز زودتر اتفاق می‌افتاد؟

نمونه‌های مشابه از این دست که نقش مردم قم در مدیریت شهری در ایام تعطیلات و هنگام حضور میلیونی زائران در این شهر نادیده گرفته می‌شود زیاد است، حال چرا از نقش مردم قم غفلت می‌شود جای سئوال است.

نیمه شعبان کمتر از یک ماه دیگر فرا می‌رسد و قم این بار میزبان مهمانی میلاد امام عصر(عج) و میلیون‌ها زائر عاشق است، مسئولان باید آماده آزمونی سخت‌تر در خدمت‌رسانی به زائران شوند.

==================

یادداشت: محمدرضا قربان‌زاده

==================

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول