اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در زنجان:

خون شهدا تا ظهور مهدی(عج) این انقلاب را بیمه کرده است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان زنجان و امام جمعه شهر زنجان گفت: خون شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تا ظهور منجی این انقلاب را بیمه کرده است.

خون شهدا تا ظهور مهدی(عج) این انقلاب را بیمه کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، حجت‌الاسلام شیخ علی خاتمی در مراسم بزرگداشت «سنگرسازان بی‌سنگر» در شهرستان مرند با اشاره به تلاش تمام اقشار مردم ایران اسلامی در دفاع از دین و کشور در مقابل هجوم خارجی در طول دوران دفاع مقدس افزود: اتحاد، یکدلی و اطاعت از فرمان حضرت امام راحل مبنی بر دفاع از دین و کشور در مقابل دشمن در طول هشت سال توانست حقانیت انقلاب اسلامی را به جهانیان اثبات کند.

وی تصریح کرد: تمام اقشار کشور در پیروزی بر دشمن سهیم بودند و این پیروزی با تلاش، از خودگذشتگی، فداکاری و ایثار اقشار مختلف مردم ایران اسلامی، در جای جای این کشور حاصل آمده است.

خاتمی با اشاره به تلاش سخت و پراهمیت جوانان ایران اسلامی در طول انقلاب و جنگ تحمیلی برای اثبات حقانیت انقلاب و رهبری آن تاکید کرد: تمام این رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها توانست ایران اسلامی را در طول تمام این سال‌های پرالتهاب به ساحل آرامش رهنمون کند.

وی گفت: اینک بعد از گذشت سال‌ها از انقلاب و جنگ تحمیلی، ایران اسلامی در سایه از خودگذشتگی جوانان برومند خود و ثمره خون پاک مردان و زنان این سرزمین اسلامی، به کشور پرقدرت، توانمند، مستقل و آزاد در میان کشورهای دنیا تبدیل شده است و خون شهدای این کشور اسلامی تا ظهور قائم آل محمد(ص) آن را از تمام آسیب‌ها بیمه کرد.

خاتمی با بیان اینکه در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ایران از دو انتخاب ممکن، انتخاب ذلت و زبونی و انتخاب عزت و شرف می‌توانست یکی را برگزیند، تصریح کرد: ایران اسلامی با رهبری حضرت امام راحل راه عزت و شرف را انتخاب کرده و در طول سالیان دفاع مقدس مردم این سرزمین با ایمان قلبی و با دستان خالی با بذل جان و مال خود از شرف و عزت خود با تمام وجود دفاع کردند.

وی گفت:  36 هزار شهید دانش‌آموز در طول جنگ تحمیلی نشانگر عمق نفوذ انقلاب در تمام لایه‌های جامعه اسلامی ایران است، به صورتی که ارتش رژیم بعثی که توسط استکبار جهانی تا دندان مسلح شده بود در مقابل عزم و اراده این ملت بزرگ عاقبت زانو زده و این رژیم زورگو به همراه سردمدارانش به زباله‌دان تاریخ پیوست.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشادت‌ها و تلاش‌های جهادگران در مناطق جنوب و غرب کشور در طول سال‌های دفاع مقدس اظهار کرد: جهادگران که با هدف آبادی و عمران مناطق روستایی کشور به فرمان حضرت امام راحل به تلاش برای جبران عقب‌ماندگی بر جای مانده از دوران رژیم منحوس شاهنشاهی در جای جای مناطق محروم کشور حضور داشتند با آغاز جنگ تحمیلی با پیروی از ولایت فقیه در مناطق جنگی با تمام وجود به یاری رزمندگان اسلام شتافتند.

وی افزود: این عده در قالب تیپ‌های پشتیبانی و مهندسی جنگ  رشادت‌ها و فداکاری هایی را از خود به منصه ظهور رسانیدند که لقب پرافتخار و پر معنای "سنگرسازان بی‌سنگر"را از امام و مقتدای خود دریافت داشتند که تا ابد چون خورشیدی درخشان در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی خواهد درخشید.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تاکید کرد: نسل امروز جامعه اسلامی باید به یاد داشته باشد که آنچه ما امروز به داشتن آن افتخار می‌کنیم، ثمره خون شهدایی است که عاشقانه جان خویش را در راه دفاع از آرمان‌های به حق انقلاب اسلامی در طبق اخلاص نهاده و به دیدار خداوندی نائل آمدند.

وی اظهار کرد: جانبازانی که سلامت خویش را فدای انقلاب کرده و در مقابل گلوله دشمن مردانه سینه سپر کردند و آزادگانی که به خاطر اثبات حقانیت ایران اسلامی ماه‌ها و سال‌ها رنج اسارت را بر خود هموار کردند، مردانی بودند که رمز پیروزی آنان همدلی و اتحاد همچنین پیروی از ولایت بود تا بار دیگر در تاریخ اسلام پیروزی خون بر شمشیر محقق شود.

خاتمی با اشاره به اهمیت حفظ وحدت در جامعه برای پیشبرد اهداف انقلاب در روند توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور گفت: نسل جوانان انقلاب با تلاش، از خودگذشتگی، ایثار و تقدیم جان و مال خویش از انقلاب اسلامی و آرمان‌های والای آن به حق دفاع کردند.

وی تاکید کرد: امروزه وظیفه جوانان نسل حاضر است که با تلاش و کوشش همچنین حفظ وحدت، همدلی و تبعیت از اوامر مقام  عظمای ولایت و رهبری، تداوم بخش اهداف والای خیل عظیم شهدای بخون خفته انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی باشند.

شهرستان مرند در طول دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور در مناطق جنگی غرب و جنوب کشور 28 شهید بزرگوار تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که سردار جهادگر شهید حاج محمدحسن کسایی فرمانده تیپ پشتیبانی و مهندسی جنگ 57 فجر جهاد سازندگی آذربایجان‌شرقی، سردار جهادگر شهید مهندس حاج بهروز پورشریفی فرمانده عملیات مهندسی جنگ جهاد سازندگی کشور، جهادگر شهید مرتضی قره‌بیگلو فرمانده پادگان آموزشی مهندسی جنگ جهاد سازندگی شمالغرب کشور، جهادگر شهید سعید اردبیلچی و جهادگر شهید ابوالفضل جبارزاده معاون عملیاتی گردان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی از جمله شهدای بزرگوار این شهرستان در دوران دفاع مقدس بودند که خون خویش را نثار انقلاب اسلامی کردند.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول