اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

نظام استکباری در بی‌عدالتی محض دنبال اهداف شوم خود است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: نظام استکباری در یک بی‌عدالتی محض دنبال برقرار کردن اهداف و بسترهای شوم بی‌سرانجامش است تا بتواند ملت‌های مسلمان را در تنگنا قرار دهد.

نظام استکباری در بی‌عدالتی محض دنبال اهداف شوم خود است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار داشت: امروز حرکت بی‌سرانجام گروه شوم 5+1 یک اقدام و حرکت نشأت گرفته از بی‌عدالتی است که هیچ ثمره و نتیجه‌ای در آزادی و برقراری نظام دموکراسی مشروع ندارد.

وی به تحولات منطقه به ویژه فشار کشورهای غرب به سوریه را یادآور شد و تصریح کرد: به دلیل آن که ایران با این کشور مراودات نزدیک دارد آمریکا و همدستان منطقه‌ای او سعی می‌کنند سوریه را تحت فشار قرار دهند تا برای رژیم جعلی صهیونیسم رد پایی در منطقه خاورمیانه دست و پا کنند.

جعفری‌بنه رفتار دوگانه غرب را در موضوع انرژی هسته‌ای یادآور شد و خاطرنشان کرد: در حالی که رژیم صهیونیستی بیش از 200 کلاهک هسته‌ای دارد اما ملت ایران را از داشتن حق مسلم انرژی هسته‌ای محروم می‌کنند تا به زعم خود بتوانند این ملت را تحت فشار قرار دهند در حالی که ملت ایران هرگز تسلیم زور و زر نمی‌شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به تشکیل مجمع نمایندگان استان و شکل‌گیری اساسنامه آن اضافه کرد: در دور اول مسئولیت کار بر عهده ما گذاشته شد تا بتوانیم کارها را با همکاری دوستان پیگیری کنیم که در این زمینه امیدواریم از عهده مسئولیت محول شده در دور اول ریاست مجمع نمایندگان استان برآییم.

وی ادامه داد: ما در استان اردبیل به رغم ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مناسب و قابل تأمل همچنان با معضل کمتر توسعه‌یافتگی مواجه هستیم به طوری که حتی مرکز این استان نیز محروم از بسیاری خدمات و امکانات است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل بیان کرد: مجمع نمایندگان استان با رویکردی متفاوت و نگاه عادلانه سعی می‌کنند پیگیر موضوع توزیع عادلانه ثروت و منابع در کشور باشند.

جعفری‌بنه در ادامه گفت: ما در تلاش هستیم تا یک حرکت هدفمند را در پیگیری مطالبات مردم آغاز کنیم که برای این کار به یک هدف‌گذاری و برنامه پنج ساله با تکیه بر نگاه متوازن به تمام حوزه‌ها و در حقیقت نقشه راه نیاز داریم تا با پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن شایسته و بهتر اقدام کنیم.

*مجلس یاریگر اشتغال مددجویان است

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی همچنین در مراسم جشن خودکفایی مددجویان کمیته امداد در اردبیل افزود: ضرورت دارد عزت و کرامت نیازمندان و افراد بی‌بضاعت حفظ شده و مجلس نیز در همین راستا تلاش می‌کند تا یک اشتغالزایی مناسب و فرصت کار و تلاش را مهیا کند.

وی خواستار برنامه‌ریزی مسئولان کمیته امداد برای توانمندسازی روستاییان و ایجاد مهاجرت معکوس در این استان شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار داشت: برای تحقق این خواسته و مطالبه ایجاد اشتغال پایدار، ارایه تسهیلات، توسعه خدمات بهداشتی، درمانی و تأمین نیازمندی مردم از قبیل مسکن و سرپناه ضرورتی انکارناپذیر است.

جعفری‌بنه حمایت ویژه از زنان سرپرست خانوار را از مهم‌ترین وظایف این نهاد حمایتی برشمرد و تصریح کرد: هم اکنون 57 درصد افراد زیر پوشش این نهاد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که آمار قابل توجهی است که باید کمیته امداد با توانمندسازی این خانواده‌ها از بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها جلوگیری کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ایجاد فرصت اشتغال و خودکفایی مددجویان و نیازمندان جامعه را در راستای حرکت جهادی تولید و اقتصاد بارور ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دشمن از ورود به حوزه اقتصاد دنبال دسیسه و توطئه‌هایی است که بی‌توجهی در امر تقویت بنیان‌های اقتصادی از جمله اشتغال و کارآفرینی می‌تواند در آینده مشکلاتی را ایجاد کند.

وی در پایان سخنان خود به مسیر درست کمیته امداد در راستای ایجاد اشتغال برای نیازمندان به جای حمایت‌های صرف از آمادگی و برنامه‌های مجلس شورای اسلامی برای کمک به این نهاد در سال‌جاری خبر داد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول