اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

سپاه مانند سدی در برابر اهداف شوم دشمنان است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: سپاه پاسداران با عملکرد خود در عرصه‌های مختلف ثابت کردند که مانند سدی در برابر اهداف شوم دشمنان بوده و مدافع اسلام و ارزش‌های ناب اسلامی است.

سپاه مانند سدی در برابر اهداف شوم دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در دیدار با پاسداران سپاه قدس گیلان و تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت امام حسین (ع)، اظهار کرد: امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است و امیدواریم ما از پیروان راستین این بزرگوار باشیم.

وی با بیان اینکه برای معنا کردن برخی الفاظ باید نمونه‌های عینی وجود داشته باشد تا درک و فهم آن واژه‌ها برای انسان آسان‌تر باشد، افزود: در تاریخ، حضرت امیرالمومنین (ع) اسوه عدالت و طرفداری از حق، حضرت  امام حسین (ع) سید و سالار شهیدان، حضرت ابوالفضل (ع) اسوه وفاداری به ولایت و ولایت‌مداری و امام زین‌العابدین سجاد (ع) الگوی تمام عیار عارفان و عبادت کنندگان هستند زیرا در عمل این واژه‌ها را معنا کرده و اسوه و الگو شده‌اند.

امام جمعه رشت، تصریح کرد: عباراتی مانند طرفداری از حق تا مرز شهادت از سر اختیار و نه اجبار، تحمل رنج و سختی برای احیای ارزش‌های والای انسانی و عشق به ولایت، خدا و عرفان به معنای واقعی و همه چیز را خدا دیدن و غیر از خدا ندیدن، را می‌توان در اعمال این بزرگواران مشاهده کرد از این رو شعبان ماه آمادگی برای ورود به ماه صیام و ماه مهمانی خداوند است.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) با رعایت حق و توصیه رعایت عدالت به پیروان و اصحاب خود مترجم واژه عدالت و دفاع از حق در تاریخ الگو شده است، گفت: تمام ابعاد وجود علی (ع) حکایت از عدالت داشت.

قربانی، امام حسین (ع) را مدافع حق خواند و افزود: اگر امام حسین (ع) قیام نمی‌کردند واژه و عبارت حمایت از حق در تاریخ انسانیت ترجمه نمی‌شد.

وی، به مناجات‌های دلسوخته حضرت زین‌العابدین (ع) در کتاب صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: مناجات‌های این حضرت تنها یک دعا و نیایش نیست بلکه ترجمه‌ای از عرفان است که با خواندن آن انسان نیز به این درک می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، عرفان موجود در مناجات امام سجاد (ع) را از نوع عرفان واقعی توصیف کرد و افزود: جوانان باید عرفان‌های واقعی را از اینگونه منابع غنی کسب کنند نه اینکه به دنبال عرفان‌های کاذب باشند زیرا عرفان‌های دست‌ساز بشری موجب گمراهی انسان از مسیر اصلی زندگی می‌شود.

وی با اشاره به مسئله وفاداری و طرفداری حضرت ابوالفضل عباس (ع) از ولایت، تصریح کرد: اگر این وقایع با نمونه‌های واقعی آن در تاریخ رخ نمی‌داد درک این مسایل برای انسان‌های دیگر غیر ممکن بود.

قربانی با تاکید بر اینکه پاسداران باید دنباله‌رو راه امام حسین (ع) و دیگر ائمه معصومین باشند، یادآور شد: سپاه پاسداران نیز با عملکرد خود در عرصه‌های مختلف پس از انقلاب ثابت کردند که مانند سدی در برابر اهداف شوم دشمنان بوده و مدافع اسلام و ارزش‌های ناب اسلامی است.

وی، سپاه پاسداران را مترجم واقعی واژه‌های ایثار و شهادت و مقاومت دانست و گفت: دشمن هنوز از ما دست نکشیده و ما انقلاب را به راحتی به پیروزی نرسانده‌ایم و در این راه سختی‌ها و مشکلات زیادی را تحمل کرده و جوانان بسیاری را از دست داده‌ایم و باید برای حفظ این دستاوردها تا پای جان ایستادگی کنیم.

امام جمعه رشت، با توصیه به پاسداران متذکر شد: برخی افراد نااهل می‌خواهند با ورود بین شما به دست دشمن سوژه دهند تا وجهه سپاه و عملکرد و کرامت و ایثارگری‌های شما پاسداران را به فراموشی بسپارند و پاسدار باید در همه حال هوشیار باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: استکبار و استعمار از عملکرد سپاه خوف دارد و تلاش می‌کند با طرح برنامه‌های خود سپاه پاسداران را تضعیف کند زیرا می‌داند که تضعیف سپاه می‌تواند نظام اسلامی را با مشکل مواجه کرده و موجب تضعیف آن نیز شود.

حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده، با اشاره به عملکرد خوب سپاه در کنترل فتنه 88 افزود: از صاحبان تریبون و رسانه‌ها می‌خواهیم توطئه‌های دشمنان را برای به ثمر رسیدن رسالت سپاه پاسداران با اطلاع‌رسانی دقیق و درست خود خنثی کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به گستره فعالیت و رسالت سپاه پاسداران در کشور، اظهار کرد: هر جا که کشور با تهدید جدی از سوی دشمنان مواجه شود سپاه بی‌درنگ ورود کرده و فتنه‌ها را خنثی می‌کند.

هامون محمدی، با بیان اینکه امروز گسترش معنویت در سپاه حرف نخست را می‌زند، اذعان کرد: سپاه امروز به امکانات و تجهیزات خود وابسته نیست و آنها را آهن پاره‌هایی بیش نمی‌داند اما در بخش آموزش پیشگام است و توسعه معنویت بین نیروهای خود و جامعه را از مهم‌ترین رسالت‌ها می‌داند.

وی، با بیان اینکه در کنترل فتنه 88 و ورود سپاه به این عرصه مقام معظم رهبری رضایت‌مندی خود را از سپاه پاسداران اعلام کرده‌اند، افزود: سپاه در طول 34 سال پس از تاسیس خود در کشور هرگز از مسیر ولایت خارج نشده و در عرصه‌های مختلف انقلاب نقش‌آفرینی کرده است.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول