اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

بزرگترین ترس قدرت‌های استکباری حضور عظیم سپاه در صحنه است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز پاسدار و تولد امام حسین (ع) گفت: بزرگترین ترس قدرت‌های استکباری، حضور عظیم سپاه در صحنه‌های مختلف است.

بزرگترین ترس قدرت‌های استکباری حضور عظیم سپاه در صحنه است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با تبریک ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) و گرامیداشت روز پاسدار و جانباز، این نامگذاری‌ها را به حق و شایسته خواند.

وی با اشاره به فرمایشات امام صادق (ع) در مورد حضرت عباس (ع) افزود: قلب ایشان با نور خدا روشن بود و بصیر و آگاه و فداکار برای حقیقت بود و ایمانی قوی و پایدار داشت و همین ویژگی‌ها او را در رکاب امام حسین (ع) در مبارزه و نبرد قرار داد.

ناصری با اشاره به دشواری‌هایی که حضرت عباس (ع) در این راه متحمل شد، بیان کرد: جانبازانی هم که روز تولد ایشان به نام آنها نامگذاری شده است، بدانند که اگر سختی‌ها و مشکلات دوران جانبازی یا برخی ناسپاسی‌ها را تحمل می‌کنند، عاقبتی خوش خواهند داشت و خداوند به آنها وعده همنشینی با اولیا الهی را داده است.

وی تاکید کرد: خداوند متعال دانا و بصیر است و لحظه لحظه سختی‌ها را در دیوان الهی خود ثبت می‌کند و برای جانبازان درجاتی در بهشت است که به طور قطع اگر از آن مطلع باشند، تمام این سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

ناصری همچنین با اشاره به زندگی امام سجاد (ع) اظهار داشت: زندگی امام سجاد (ع) پس از امام حسین (ع) یک زندگی سیاسی بود و در کنار آن مسئولیت‌های بسیاری از جمله جمع‌آوری شیعیان را بر عهده داشتند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از ابعاد زندگی امام سجاد (ع) حفظ اسلام و مرام امام حسین (ع) بود و باید به نحوی زندگی می‌کردند که هم همه اینها را حفظ کنند و هم دشمن را حساس نکنند تا مشکلی پیش نیاورند.

خطیب جمعه یزد با بیان اینکه آن زمان برخی افراد به دلیل ملاحظه کاری یا ترس از کنار امام سجاد (ع) پراکنده شده بودند، افزود: علمای اهل تسنن خودشان اقرار می‌کردند که امام سجاد (ع) فقیه‌ترین و عالم‌ترین فرد زمان خودشان است.

وی با بیان اینکه حضرت باید طوری رفتار و عمل می‌کرد که حساسیت نسبت به شیعه از بین برود، افزود: در دعاهای امام سجاد (ع) همواره اصل ولایت و اهل بیت (ع) بیان می‌شد و این اقدام به این معناست که یزیدیان و غاصبان هیچ ارزشی ندارند و آنچه هست و آنچه مطلوب خداست، اهل بیت و عشق به آنهاست.

ناصری خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) با دعاهای خویش مبارزه منفی را علیه آنها و معرفی اهل بیت (ع) را آغاز کردند بدون اینکه حساسیت آنها را نسبت به اهل بیت (ع) و شیعه برانگیزند و پس از ایشان نیز این اقدام و این روش مبارزه به دست فرزندش امام باقر (ع) و سپس امام صادق (ع) سپرده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز پاسدار و تبریک این روز به همه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: آنچه انقلاب اسلامی به خوبی از آن بهره‌مند شد، پاسدارانی بودند که امام خمینی (ره) دعوت کردند و از این طریق جوانان را به سمت حق و به سوی خدا سوق دادند به نحوی که اکنون تمام دنیا از حضور عظیم فرزندان امام راحل در قالب سپاه هراس دارند.

ناصری خاطرنشان کرد: امروز اصلی‌ترین هراس دشمنان انقلاب اسلامی و قدرت‌های استکباری، حضور عظیم سپاه پاسداران در صحنه‌های مختلف است.

وی با تاکید بر اینکه پاسداران دارای صفات خوب و پسندیده‌ای هستند، افزود: شرط پاسداری از اسلام، قبل از هر چیز، پاسداری از خود است به این معنا که افراد باید ابتدا خود را حفظ کرده و از بدی‌ها و اشتباهات دور بمانند سپس دیگران را به راه حق دعوت کنند.

ناصری به پاسداران جوان اعلام کرد: پاسداران و بسیجیانی که از انقلاب پاسداری کردند و در جنگ مردانه ایستادگی کردند، کسانی بودند که خود را از بدی‌ها پاک کرده و به خلق نیکو و اخلاص آراسته کرده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز جهانی مواد مخدر اظهار داشت: شیوه‌های تولید و مصرف مواد مخدر نوین شده به همین دلیل لازم است مسئولان امر نیز شیوه‌های جدیدی برای مبارزه با مواد مخدر به کار گیرند.

ناصری افزود: به جوانان و پدران و مادران توصیه می‌کنم که مراقب باشند تا به مواد مخدر آلوده نشوند زیرا اعتیاد یکی از ترفندهای دشمن برای بی‌اعتبار کردن جوانان است.

وی همچنین با اشاره به هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران ایشان افزود: بهشتی و شهدای این مسیر را همگان می‌شناسند زیرا امثال بهشتی در اثر ایستادگی و پایداری در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان به دست منافقان به شهادت رسیدند.

ناصری یادآور شد: روز قبل از واقعه هفتم تیر نیز در مسجد ابوذر تهران سوء‌قصد به جان مقام معظم رهبری صورت گرفت اما این توطئه کور دشمن ناکام ماند و امروز ملت ایران از رهبری‌های هوشمندان ایشان بهره‌مند است.

وی افزود: دشمن هرچه از سلاح تخریب و ترور استفاده کرد، ناکام‌تر ماند اما حاضر نیست از این همه ناکامی عبرت بگیرد و همواره راه گذشته خود را ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول