اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس:

درگیری‎های امنیتی در مصر ادامه سیاست‎های استکباری است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: درگیری‎های امنیتی در کشور مصر ادامه سیاست‎های استکباری است و مجامع دنیا باید به کمک مردم مصر بیایند چرا که بروز چنین اتفاقاتی در این کشور نگران‌کننده است.

درگیری‎های امنیتی در مصر ادامه سیاست‎های استکباری است

حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: جوانانی که امروز برای شرکت در همایش بیداری اسلامی از مصر به ایران آمده بودند در هنگام ورود به قاهره توسط نیروهای امنیتی مصر بازداشت شدند که این حرکات، نوعی توهین به جریان بیداری اسلامی در کشور مصر است.

وی تصریح کرد: با وجودی که مصر اعلام کرده نمی‎خواهد رابطه‎ای با اسرائیل داشته باشد و تقاضای روابط گسترده با ایران دارد این عکس‎العمل‎ها دخالت در سیاست‎هایی است که بر فضای فعلی مصر و اسلام‎گراها برای آینده این کشور، برنامه‎ریزی شده است.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: درگیری که در ورزشگاه مصر به کشتار بیش از 70 نفر انجامید نگرانی‎هایی را در پی داشت که نشان می‎دهد دست‎های خارجی که از تحولات اخیر مصر ناراضی هستند برنامه‎ریزی می‌کنند بنابراین لازم است تا رهبران قیام مصر مراقبت‎های ویژه‎ای داشته باشند چرا که بروز چنین حوادثی برای آینده مصر خطرناک است.

طاهری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در نخستین همایش بیداری اسلامی ابراز داشت: کشورهایی که توانسته‌اند خودشان را از نظام‎های دیکتاتوری خلاص کنند در فضای جدید باید منتظر توطئه‎های دشمنان باشند چرا که دشمن از فرصت‎هایی که در این کشورها داشته و آن را از دست داده، برایش بسیار دردناک و ملال‌آور است. 

وی ادامه داد: کشور مصر بزرگترین هم‌پیمان با اسرائیل و همسایه ایران است، لذا وقتی این فضا را از دست می‎دهد آرام نخواهد نشست و توطئه‎هایی علیه این ملت‎ها انجام خواهد داد و این اتفاقات اخیر مصر نشان می‎دهد که دست عوامل خارجی در آن دخیل است و از بیرون این عوامل، برنامه‌ریزی و توسط نیروهای امنیتی و شورای نظامی مصر عملیاتی می‎شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: مردم مصر باید خودشان را برای اینگونه مشکلاتی که دشمن طراحی و تحمیل می‎کند آماده کنند و اگر اتحاد و انسجام آنها در صحنه حفظ شود قطعاً بر همه مشکلات غلبه خواهند کرد همان‌طوری ‎که ملت ایران در طول 33 سال از انقلاب در مقابل همه دشمنی‎های داخلی و خارجی با حفظ اتحاد همواره پیروز میدان بوده و هست.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول