اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

توهین به ائمه(ع) یک جریان استکباری است

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه امام صادق(ع) گفت: توهین به ائمه(ع) محدود به یک فرد نمی‌شود بلکه یک جریان است که از سوی استکبار حمایت می‌شود.

توهین به ائمه(ع) یک جریان استکباری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی‌قزوینی که در مؤسسه دارالحدیث برگزار شد، با بیان اینکه غرب مبتذل‌ترین شیوه را برای دشمنی با اسلام انتخاب کرده است اظهار داشت: اقدام برخی افراد در توهین به امامان معصوم(ع) مطلبی نیست که به یک شخص ارتباط داشته باشد، بلکه جریانی است که غرب از آن حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: این جریان با توهین سلمان رشدی به پیامبر(ص) آغاز شد و امام خمینی(ره) با اعلام حکم ارتداد سلمان رشدی مسیر برخورد با اینگونه افراد را روشن کرد.

رئیس مؤسسه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه از گذشته بسیاری جریان‌ها با شیعه به مقابله پرداخته‌اند افزود: اتفاقی که در گذشته می‌افتاد، این بود که دشمنان با ابزار قلم و علم به مقابله با تشیع می‌آمدند اما امروز دشمنان ما که مدعی روشنفکری نیز هستند با سخیف‌ترین و مبتذل‌ترین شیوه‌ها به مقابله با ائمه(ع) پرداخته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع برای هر انسانی دردآور است که کسانی که دوست و دشمن به تقوا و پاکی آنها اعتراف داشته‌اند، توسط افراد فاسق و خبیث مورد توهین قرار بگیرند.

آیت‌الله سبحانی ابراز داشت: انسانیتی که امروز غرب ادعای آن را می‌کند با این اقدامات سخیف و این نحوه از دشمنی دیگر برای مردم دنیا رنگی نخواهد داشت.

وی با اشاره به شخصیت علمی عبدالجلیل رازی‌قزوینی گفت: این عالم شیعه یک انسان دلسوز و دغدغه‌مند برای تشیع بود که زیر سئوال بردن تشیع را برنمی‌تابید.

رئیس مؤسسه امام صادق(ع) افزود: امروز ما به امثال عبدالجلیل رازی‌قزوینی بسیار احتیاج داریم تا بتوانیم در مقابل هجمه‌های وسیع تبلیغاتی دشمن ایستاده و از کیان اهل‌بیت(ع) دفاع کنیم.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی این عالم شیعه اظهار داشت: عبدالجلیل رازی‌قزوینی یک انسان آگاه به زمان خود بود و تهدیدات و نیازهای تشیع در زمان خود را می‌شناخت از این‌رو می‌توانست به موقع به این نیازها و تهدیدات پاسخ دهد.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: برای داشتن واکنش مناسب در برابر تهدیدات باید به مسائل روز آگاه بود چرا که بدون علم به سئوالاتی که به ذهن جامعه القاء می‌شود نمی‌توان پاسخ‌ها را در زمان مناسب ارائه کرد.

رازی‌قزوینی یک شخصیت تقریبی بود

وی اضافه کرد: عبدالجلیل رازی‌قزوینی با تمام حساسیتی که در دفاع از تشیع نشان می‌داد، هیچ‌گاه به دنبال ایجاد واکنش در مخالفان تشیع نبوده و در دفاع خود همواره جانب اعتدال را رعایت می‌کرده است.

رئیس مؤسسه امام صادق(ع) یادآور شد: عبدالجلیل رازی‌قزوینی را می‌توان یک شخصیت تقریبی به شمار آورد که در راستای ایجاد آرامش در فضای میان شیعه و اهل سنت تلاش می‌کرد.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به بخش‌هایی از کتاب نقض مرحوم عبدالجلیل رازی‌قزوینی خاطر نشان کرد: این کتاب بخش‌هایی شامل مسائل کلامی و فقهی را در برگرفته و به علت ویژگی‌های آن هر فردی به قدر توان و تخصص خود می‌تواند از آن بهره بگیرد.

وی افزود: این کتاب معجون عجیبی است که هر کسی از زاویه فکر خود می‌تواند از آن استفاده کند و حتی اطلاعات جغرافیایی این کتاب می‌تواند بسیار مورد استفاده محققان باشد.

رئیس مؤسسه امام صادق(ع) ضمن تمجید از برگزاری اینگونه کنگره‌ها ابراز داشت: جوانان با اطلاع از نتایج چنین کنگره‌هایی پیرامون شخصیت علمای گذشته متوجه می‌شوند که دشمنان از دیرباز اوضاع مسلمانان را رصد می‌کرده و برای اختلاف‌افکنی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول