اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه شهریار:

نظام سرمایه‌داری در کشورهای استکباری رو به زوال است

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه شهرستان شهریار تاکید کرد: نظام سرمایه‌داری در کشورهای استکباری رو به زوال و نابودی است.

نظام سرمایه‌داری در کشورهای استکباری رو به زوال است
حجت‌الاسلام و المسلمین علی خاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار اظهار داشت: تفاوت نظام‌های سرمایه‌داری با حکومت‌های عدالت‌محور در این است که در این نوع از اداره جامعه، هدف تنها دستیابی به سود بیشتر و تامین امنیت و ثروت سرمایه‌داران است.
وی افزود: در این نوع از سیستم‌های حکومتی هرگز حقوق و انسانیت مردم مد نظر نیست و از هر راهی برای رسیدن به ثروت می‌توان استفاده کرد.
این مسئول ادامه داد: به همین دلیل است که در نظام‌های سرمایه‌داری شاهد گسترش رفتارهای خلاف شان انسان از جمله تن فروشی و کسب ثروت از راه‌های غیر انسانی و غیر شرعی هستیم.
خاتمی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در نظام‌های دینی مانند جمهوری اسلامی، مردم در جایگاه ویژه‌ای قرار داشته و هرگز حاکمیت به دنبال تضعیف حقوق انسان‌ها برای کسب درآمد و ثروت و قدرت بیشتر نیست.
وی با اشاره به فرمایشات رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی درباره دستیابی به بمب اتم گفت: چند سال قبل ولی امر مسلمین فرمودند که ما نیازی به بمب اتم نداریم، به عبارتی جمهوری اسلامی به دنبال راه‌های معمول در نظام سرمایه‌داری برای رسیدن به قدرت و ثروت نیست.
خطیب جمعه شهرستان شهریار با اشاره به اعتراضات گسترده مردم آمریکا در جنبش وال استریت تاکید کرد: نظام‌ سرمایه‌داری به دلیل ضعف‌های بنیادینی که دارد، دیگر نمی‌تواند خود را به مردم تحمیل کند.
خاتمی افزود: به همین دلیل شاهد گسترش روز افزون اعتراضات در کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس هستیم و افزایش این اعتراض‌ها نشانه زوال و نابودی نظام سرمایه‌داری در آینده نزدیک است.

آمریکا یکی از منفورترین حکومت‌های جهان را دارد
وی در بخش دیگری از سخنان خود رسیدن موج بیداری به سرزمین‌های غرب را نشانه‌ای از آگاه شدن ملت‌ها توصیف کرد و گفت: امروز صدای به حق انقلاب ملت ایران مبنی بر اینکه آمریکا در جهان و در میان افکار عمومی منفور است، در همه عالم طنین انداز شده است.
خاتمی در پایان تاکید کرد: سران کاخ سفید برای اینکه از چنین گرداب خود ساخته‌ای رهایی یابند، چاره‌ای به غیر از عذرخواهی از ملت‌های مستقل و اصلاح رفتارهای ضد انسانی خود ندارند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول