اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی:

ولایت ستون وحدت کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی به وضعیت مقتدرانه ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: ولایت ستون وحدت ملی کشور است.

ولایت ستون وحدت کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی لاریجانی عصر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت هفتم تیر و شهدای ترور گیلان در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به رابطه نزدیک آیت‌الله قربانی با شهید بهشتی اظهار کرد: آیت‌الله قربانی یکی از افتخارهای کشور است و از دوستان نزدیک شهید بهشتی محسوب می‌شود.

وی آیت‌الله قربانی را برای استان گیلان نعمت خواند و افزود: آیت‌الله قربانی کتاب‌های مختلفی در حوزه اسلامی تالیف کرده است.

لاریجانی نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی را فرهیخته عنوان کرد و گفت: نمایندگان گیلان انسان‌های متخصص در طریق انقلاب هستند و مشکلات مردم را در مجلس پیگیری می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان تصریح کرد: هفتم تیر سخن‌ها با ملت ایران دارد و شهید بهشتی همیشه خار چشم آمریکا و استکبار بود.

شهید بهشتی حرکت توفنده در انقلاب ایجاد کرد

وی شهید بهشتی را ایجاد کننده حرکت توفنده انقلاب توصیف کرد و یادآور شد: دوره نخست انقلاب اسلامی از سال 42 تا 57 است و شهیدان مطهری، بهشتی، باهنر، شهدای محراب و آیت‌الله قربانی در این دوره مجاهدت کردند و پیشرو بودند.

لاریجانی با بیان اینکه رهبران دوره نخست انقلاب حرکت مجاهدانه داشتند، بیان کرد: مجاهدان در دوره نخست انقلاب افق بلندی را می‌دیدند و دچار یاس نمی‌شدند.

رئیس مجلس فشارها در سال‌های آخر رژیم طاغوت را بسیار ذکر کرد و افزود: آمریکا پشتیبان رژیم گذشته بود.

وی مقام معظم رهبری را از شخصیت‌های بارز انقلابی معرفی کرد و گفت: ایشان در راه انقلاب تلاش و مجاهدت بسیار کرده‌اند.

لاریجانی با اشاره به عقب رانده شدن آمریکا و کنار گذاشتن رژیم دیکتاتور شاه در مرحله نخست انقلاب خاطرنشان کرد: با وقوع انقلاب اسلامی رژیم مردم‌سالاری دینی در کشور ایجاد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی مردم‌سالاری دینی را از دستاوردهای بزرگ انقلاب خواند و اذعان کرد: از مقطع 22 بهمن سال 57 مرحله دوم انقلاب اسلامی آغاز شد.

وی با اشاره به ایجاد مشکلات بسیار از سال 57 تا 60 از طرف دشمنان برای انقلاب اسلامی بیان کرد: شهید مطهری به وسیله جریان معاند از مسیر خدمت‌رسانی به ملت برداشته شد.

لاریجانی به ایجاد فکر منسجم از طریق شهید بهشتی برای اداره کشور اشاره کرد و یادآور شد: فردی مانند بنی‌صدر سکان کشور را به دست گرفته بود و سنگری برای تمام طراحی‌های دشمنان و ضد انقلاب علیه انقلاب شده بود.

رئیس مجلس بنی‌صدر را مانع حضور نیروهای حزب‌اللهی در جبهه‌ها دانست و تصریح کرد: پس از عزل بنی‌صدر فضای مطلوبی در جامعه به وجود آمد و نیروهای بسیجی به جبهه‌ها رفتند و خرمشهر آزاد شد.

وی با بیان اینکه نیروهای برجسته‌ای را در ابتدای انقلاب از ما گرفتند، خاطرنشان کرد: دشمنان فکر می‌کردند کمر انقلاب شکسته شده اما محاسبه رهبری هوشمند و مقتدر انقلاب را نکرده بودند و مردم در صحنه را به حساب نیاورده بودند.

حماسه 7 تیر انقلاب دیگری در کشور رقم زد

لاریجانی با تاکید براینکه حماسه هفتم تیر انقلاب دیگری در کشور به وجود آورد، بیان کرد: ملت ایران سختی‌ها را برای تداوم انقلاب تحمل کرده و 25 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

رئیس مجلس تحریم اقتصادی دشمنان را بی‌اثر دانست و ابراز کرد: اعمال تحریم‌ها موجب شده از نظر اقتصادی به خود تکیه کنیم و خودکفایی در کشور ایجاد شود.

وی حرکت جمهوری اسلامی در تمام ادوار را تکاملی و صعودی عنوان کرد و یادآور شد: مشکلات درونی در روند انقلاب داشتیم و بعضی از رجال سیاسی به جای حمایت از شهید بهشتی از افراد دیگر حمایت می‌کردند.

لاریجانی با بیان اینکه در دوران اصلاحات به جای پرداختن به مشکلات اصلی کشور توسعه سیاسی را مطرح می‌کردند، افزود: ولایت ستون وحدت ملی کشور است و دشمنان این رکن از انقلاب را هدف گرفته‌اند.

رئیس مجلس وضعیت ایران در منطقه را اکنون مقتدرانه توصیف کرد و گفت: انقلاب‌های بزرگی در منطقه به وقوع پیوسته است.

وی عصبانیت رژیم صهیونیستی و آمریکا را به دلیل تغییر رژیم‌های دست‌نشانده آنها عنوان کرد و ادامه داد: راجع مسئله هسته‌ای ایران با تزویر عمل کرده‌اند.

لاریجانی شرایط کنونی منطقه و امکانات ایران برای دشمنان را سخت دانست و بیان کرد: فشارهای تحریم علیه ایران در یک سال گذشته را زیاد کردند تا ملت ایران را به ستوه آورند.

پیروی از خامنه‌ای تداوم راه شهید بهشتی است

رئیس مجلس شورای اسلامی نامگذاری مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را بجا و دقیق خواند و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم راه شهید بهشتی تداوم داشته باشد باید از آیت‌الله خامنه‌ای پیروی کنیم و این مسیر عزت ملت ایران را به ‌وجود می‌آورد.

وی با اشاره به تورم و گرانی در جامعه اذعان کرد: تولیدکنندگان دچار مشکل هستند و دشمن به دنبال ایجاد یاس در کشور است.

لاریجانی بر برطرف شدن مشکلات مردم تاکید کرد و افزود: مشکلات مردم باید به طور دقیق بررسی شود و برای برطرف کردن آن تدبیر شود.

رئیس مجلس به ظرفیت‌های بسیار گیلان اشاره کرد و یادآور شد: تولید برنج از ظرفیت‌های طلایی گیلان است و باید به نحو مطلوب از آن استفاده شود.

وی با تاکید بر افزایش سرمایه‌گذاری صنعتی در گیلان خاطرنشان کرد: توجه ویژه مسئولان به مسائل اقتصادی مهم‌ترین مسئله‌ای است که پایداری جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

حرف‌های سست دینی در کشور نباید زده شود

لاریجانی به اشتباهات دوران اصلاحات اشاره کرد و یادآور شد: اکنون نباید ذهن‌ها به اشتباه کشانده شود و حرف‌های سست دینی در کشور زده شود و ذهن‌ها را به طرفی که فایده‌ای برای کشور ندارد، ببرند.

رئیس مجلس بیان کرد: افرادی که تربیت اسلامی دقیق نشدند و تحصیلات اسلامی درست ندارند و در این راه اسلام‌شناس نیستند، تئوری‌های سست را بیان می‌کنند و ذهن‌ها را به جای اینکه با هم رفیق کنند در مقابل هم نشانه می‌گیرند و ایجاد شبهه می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر در گذشته این اشتباه‌ها را می‌کردیم حالا باید ترک کنیم زیرا دشمن با تمام فشار به طرف ایران آمده و باید رفاقت‌ها بیشتر شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه عده‌ای نشسته‌اند و افراد را تردد می‌کنند، تصریح کرد: این افراد به کوچک‌ترین اشکال که می‌بینند بر او خط قرمز می‌کشند و این راه درست نبوده و مسیر و مسلک بزرگان ما نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر زمینه و نظر دقیق افراد تاکید کرد و گفت: در مقام عمل باید در مقابل افراد گذشت داشته باشیم.

شهید بهشتی سپهر اندیشه داشت

وی به اندیشه سپهر شهید بهشتی اشاره کرد و یادآور شد: بسیاری از افراد از اندیشه‌های شهید بهشتی استفاده کردند.

لاریجانی با بیان اینکه سلیقه‌ها ممکن است مختلف باشد، تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان به همبستگی نیاز داریم.

رئیس مجلس پیشوای تمام ملت ایران را آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کرد و افزود: مسائل منطقه‌ای باید به شیوه رهبران صدر انقلاب بررسی شود.

مجلس نهم از حواشی پرهیز کند

وی بر پرهیز از حواشی مجلس نهم تاکید کرد و گفت: مجلس باید به مسائل اصلی مردم مانند مهار تورم و گرانی بپردازد.

لاریجانی اذعان کرد: ممکن است سلیقه‌های مختلفی در مجلس باشد اما روح واحدی در مجلس حاکم است و مجلس با روحیه ولایی تلاش می‌کند به مسائل اصلی کشور بپردازد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول