اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن قرآن‌‌پژوهی حوزه:

پیروی از ولایت مدال افتخار حضرت عباس(ع) است

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن قرآن‌‌پژوهی حوزه گفت: مدال افتخار حضرت ابوالفضل(ع) در سایه پیروی از ولایت به دست آمد بنابراین باید به آن حضرت اقتدا کنیم.

پیروی از ولایت مدال افتخار حضرت عباس(ع) است

حجت‌الاسلام محمدحسین صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) با اشاره به نقش شاخص حضرت عباس(ع) اظهار کرد: ولایت‌مداری و اطاعت از ولایت از ویژگی‌های حضرت عباس(ع) است.

وی خاطر نشان کرد: قمر بنی هاشم در برابر امام حسین(ع) تابع محض بود، بنابراین امام حسین(ع) در شأن وی فرمود «حسین فدایت شود»، باید به این نکته توجه داشت که این جمله امام معصوم تعارف و مبالغه نیست، بلکه حقیقت است.

دبیر انجمن قرآن‌‌پژوهی حوزه با بیان اینکه مدال افتخار حضرت ابوالفضل در سایه پیروی از ولایت به دست آمد گفت: برای اقتدا به حضرت ابوالفضل(ع) باید تابع ولایت باشیم و اگر تبعیت از ولایت داشته باشیم جزو رستگاران خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: اگر نگاهی عمیق به بسیاری از کشورهای اسلامی که انقلاب و دگرگونی در آنها روی داده داشته باشیم درمی‌یابیم محروم بودن از ولی امر دقیق و بصیر مانند ولی فقیه تنها مسئله‌ای است که مانع پیروزی آنها شده است.

صادقی ادامه داد: اگر کشورهای اسلامی ولی امر و رهبر با بصیرت داشته و از آن اطاعت می‌کردند اکنون وضعیت دیگری داشتند ولی به دلیل نداشتن رهبری آگاه و بصیر دچار روزمرگی شده‌اند.

وی عنوان داشت: اگر کشورهای اسلامی به ملت ایران اقتدا کنند و پیروی محض از ولی امر مسلمین داشته باشند، پیروز میدان خواهند بود و دشمنان مستکبر به هیچ وجه نمی‌توانند نقشه‌های خود را عملی کنند.

دبیر انجمن قرآن‌‌پژوهی حوزه با اشاره به نامگذاری ولادت حضرت عباس(ع) با عنوان روز جانباز گفت: جانبازان پیرو و مقتدای اهل‌بیت(ع) هستند و آنها مانند حضرت عباس(ع) در راه ولایت تمام سرمایه خود را فدا کردند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول