اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:

دشمن درصدد ضربه زدن به جایگاه ولایت‌فقیه است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، گفت: امروز دشمن به دنبال ضربه زدن به جایگاه ولایت‌فقیه در جامعه است و به دنبال گمراه کردن مردم در این‌باره هستند.

دشمن درصدد ضربه زدن به جایگاه ولایت‌فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد کدخدایی دقایقی پیش در آیین افتتاحیه رزمایش بزرگ روحانیون و طلاب بسیجی سراسر کشور با عنوان وارثان انبیاء که در منطقه سنگ‌سفید شهرستان فریمان برگزار شد با بیان اینکه همواره در سال‌های اخیر شاهد حضور پرشور روحانیون و طلاب بسیجی در عرصه سازندگی کشور بوده‌ایم، اظهار داشت: روحانیت تعطیلی، تابستان و گرما و سرما ندارد و ایام عید و غیره را نمی‌شناسد و همواره در این راستا شاهد حضور پرشور آنها در عرصه خدمتگزاری و سرمایه‌گذاری هستیم.

وی افزود:‌ روحانیت امروز در عرصه خدمت فرهنگی و محرومیت‌زدایی و در تمام عرصه‌ها پیشتاز بوده و باید این پیشتازی را به ویژه در رفع محرومیت حفظ کند.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به خطبه 25 نهج‌البلاغه که عوامل و محورهای پیروزی و شکست یک نظام را بررسی کرده است، خاطرنشان کرد: ‌امام علی(ع) در این خطبه 4 عامل پیروزی و 4 عامل شکست را ذکر کرده است و این عوامل فرازمانی و فرامکانی هستند.

کدخدایی ادامه داد: اولین عامل پیروزی هر نظام اتحاد و یکپارچگی است؛ امیرالمومنین(ع) یکی از عوامل پیروزی بصر در یمن را همین اجتماع، ‌انسجام و اتحاد دانستند و در مقابل علت شکست یاران خود را تفرق و تفرقه دانسته است.

وی تاکید کرد: عامل تفرقه در جامعه سبب انحلال و سقوط هر نظام بوده و وحدت و یکپارچگی و اتحاد نیز عامل پیروزی است.

کدخدایی، ملاک دوم شکست یاران امام علی(ع) را نافرمانی از رهبری و پیشوای خود عنوان کرد و گفت:‌ با اینکه یاران‌ امام علی(ع) در جبهه حق قرار داشتند، اما به دلیل بی‌اعتنایی و نافرمانی از امام خود با شکست مواجه شدند، در نظام امروز نیز همین مسئله صدق می‌کند چرا که نافرمانی از ولایت و امامت و رهبری جامعه سرانجامش شکست و سقوط است و اطاعت و تبعیت از ولایت‌فقیه نیز همواره عامل پیروزی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اظهارات فوکویاما از تئوریسین‌های آمریکایی درباره شیعه، اظهار داشت: شیعه پرنده‌ای است که یک بال او سبز و یک بال او سرخ بوده و زره‌ای به تن دارد که آن زره امامت و ولایت است و بال سرخ آن سرشار از روحیه شهادت‌طلبی و بال دیگر آن که بال سبز اوست نیز سرشار از گسترش عدالت در سراسر عالم و انتظار موعود بوده و اگر کسی به دنبال ضربه زدن به این دو بال شیعه باشد باید به ولایت‌فقیه ضربه وارد کند و اگر نتوانیم ولایت‌فقیه را در اذهان مردم بر کشتی تردید سوار کنیم کاری از پیش نخواهیم برد.

کدخدایی با تاکید بر اینکه دشمن امروز به دنبال ضربه زدن به جایگاه ولایت‌فقیه در جامعه است، افزود: امروز دشمن برای ضربه زدن به بال سرخ و سبز شیعه یعنی روحیه شهادت‌طلبی و روحیه گسترش عدالت در سراسر جامعه شیعه به دنبال ضربه زدن به جایگاه ولایت‌فقیه و این زره پرقدرت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود امانتداری نسبت به مسئولیت‌ها و پست‌ها و منصب‌ها را نسبت به دیگر عوامل پیروزی عنوان کرد و گفت:‌ امام علی(ع) خطاب به یاران خود فرمودند که بصر در یمن تک‌تک دستورات معاویه را انجام داد و به پیروزی رسید اما شما به فساد رفتید و نسبت به دستورات امام و رهبر خود خیانت کردید.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امروز در نظام جمهوری اسلامی این مسئله مصداق دارد، باید توجه داشت که مسئولان از منصب‌ها، موقعیت‌ها و مسئولیت‌ها، سو‌ءاستفاده نکنند و اگر این‌گونه شود مردم به ‌عنوان مهم‌ترین و قوی‌ترین پشتوانه نظام اعتماد خود را نسبت به نظام از دست می‌دهند و نظام ما هر چقدر هم که مقتدر باشد دیگر نمی‌توانیم شاهد پیروزی باشیم.

کدخدایی تاکید کرد: شرط اول دوام نظام، امانتداری نسبت به مسئولیت‌ها و خیانت نکردن به آنها است.

وی ادامه داد: از دیگر عوامل پیروزی خدمت‌رسانی به مردم است، بصر وقتی به یمن وارد شد شروع کرد به عمران و آبادانی و خدمات‌رسانی و مردم نیز در سایه خدمات نسبت به نظام هم‌بستگی و دل‌بستگی پیدا کردند.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، خدمت‌رسانی بهترین راه مبارزه با آمریکاست ما نیز همواره باید به محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی اهتمام ویژه‌تری داشته باشیم.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول