اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی:

جریان فتنه می‌خواست ولایت را بشکند، اما خود شکست

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری به جریان فتنه سال 88 اشاره کرد و گفت: جریان فتنه می‌خواست ولایت را بشکند اما به فضل خداوند خود شکسته شد.

جریان فتنه می‌خواست ولایت را بشکند، اما خود شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، آیت‌الله سید احمد خاتمی در مصلای این شهر حضرت ابوالفضل (ع) را امید امام معصوم (ع) نامید و اظهار کرد: امام سجاد (ع) فرمودند که تمام شهدا در قیامت به مقام ابوالفضل (ع) غبطه می‌خورند.

وی به درخشندگی بسیار حضرت ابوالفضل (ع) در واقعه عاشورا اشاره کرد و افزود: آغاز تا پایان خلقت از نگاه قرآن کریم مبارزه بین حق و باطل است.

خاتمی حق را آب زلال توصیف کرد و باطل را کف روی آب خواند و تصریح کرد: انسان در مقاطع مختلف باید مواظب باشد در اردوگاه حق قرار گیرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به معیارهای حق، ابراز کرد: نخستین ویژگی جریان حق خدایی بودن است و حزب و گروه برای آنها مطرح نیست.

 

* افراد با باندبازی محک می‌خورند

 

وی جریان کربلا را جلوه خدایی نامید و خاطرنشان کرد: گروه و باندبازی آفت است و افراد با آن محک می‌خورند.

خاتمی به توصیه‌های اخلاقی امام حسین (ع) در واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: سیاست منهای اخلاق سیاست اموی بوده و سیاست علوی نیست.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با بیان اینکه اهانت بعضی از مطبوعات علیه مجلس، دولت و جریان مقابل روند اسلامی و در شان جمهوری اسلامی نیست، بیان کرد: اگر می‌خواهید عاشورایی باشید باید موازین اخلاقی را رعایت کنید.

وی جریانی که بد اخلاقی می‌کند را تشنه قدرت نامید و اذعان کرد: جریان حق به دنبال قدرت نیست و در اوج حماسه به یاد اخلاق است.

خاتمی عمل جریان حق را خدایی توصیف کرد و یادآور شد: جریان حق حجت‌محور است و حجت‌مدار حرکت می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه حزب، باند، گروه و ... در قیامت حجت شرعی نیستند، اظهار کرد: تنها در قیامت حجت شرعی را می‌پذیرند.

وی، پیامبر (ص) و امام معصوم (ع) را حجت شرعی خواند و تصریح کرد: در زمان غیبت امام عصر (عج) ولی فقیه حجت شرعی است.

خاتمی با اشاره به اینکه ولایت فقیه تنها رهبری سیاسی نیست و نیابت امام زمان (عج) را به عهده دارد، ابراز کرد: جریان‌های باطل کاری به ولایت ندارند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری به جریان فتنه سال 88 اشاره کرد و افزود: جریان فتنه می‌خواست ولایت را بشکند اما به فضل خداوند خود شکسته شد.

 

* تمام شخصیت‌ها را با ولایت محک می‌زنند

 

وی با بیان اینکه تمام شخصیت‌ها و مقام‌ها را با ولایت محک می‌زنند، خاطرنشان کرد: افراد به هر میزان از ولایت فاصله بگیرند از چشم مردم می‌افتند.

خاتمی احترام گذاشتن به مردم را از دیگر ویژگی‌های جریان حق برشمرد و ابراز کرد: احترام به مومن از کعبه بالاتر است و جریان حق این نگاه را به مردم دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه جریان حق به رای مردم احترام می‌گذارد، بیان کرد: مقام معظم رهبری در جریان فتنه از دمکراسی نظام حمایت کردند و جمهوری اسلامی بالاترین احترام را به آرای مردم گذاشته است.

وی جریان حق را با مردم صمیمی عنوان کرد و گفت: جریان حق خستگی‌ناپذیر است و انبیا در طول تاریخ خسته و تسلیم نشدند.

خاتمی با بیان اینکه ملت ایران پس از گذشته 33 سال از انقلاب اسلامی میدان را خالی نکرده است، یادآور شد: بیش از 64 درصد مردم ایران در 12 اسفند سال گذشته پای صندوق‌های رای آمدند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری به فشارهای اقتصادی غرب علیه ایران اشاره کرد و افزود: اوباما گفته است یک سال فرصت داریم با اعمال فشارهای اقتصادی ضربه‌کاری را به ایران بزنیم.

وی با تاکید براینکه ملت بزرگ ایران نشان داده که بن‌بست شکن است، بیان کرد: سه ماه از آن زمان گذشته و نتوانستند هیچ غلطی بکنند و 9 ماه دیگر باقی مانده و به طور طبیعی فشار آنها بیشتر می‌شود.

 

* ملت ایران فرزند عاشورا و رمضان است

 

خاتمی به اتلاف وقت 1+5 اشاره کرد و افزود: گروه 1+5 منتظر واکنش مردم ایران در برابر فشارهای غرب است اما بنده به آنها می‌گویم واکنش مردم روشن است و اگر جنگ را مطرح کنند ملت ما فرزند عاشورا بوده و اگر فشار اقتصادی را مطرح کنند مردم ایران فرزند رمضان هستند و شما را از پا درمی‌آورند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ملت ایران به‌ویژه مردم انزلی قهرمان تا آخرین نفر، نفس و قطره خون پای نظام ایستاده‌اند و این امر تجلی جریان حق است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول