اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس آزمایشگاه استاندارد خوزستان:

طلای‌های فاقد کد شناسایی در هندیجان تخریب شد

خبرگزاری فارس: کارشناس اداره امور آزمایشگاه اداره کل استاندارد خوزستان از تخریب مقداری طلای بدون کد شناسایی و تعدادی سکه پارسیان مدور غیرمجاز خبر داد.

طلای‌های فاقد کد شناسایی در هندیجان تخریب شد

داریوش احمد زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز ا ظهار داشت: در راستای اجرای استاندارد طلا، در بازرسی و نمونه برداری‌های به عمل آمده از واحدهای صنفی طلا در شهرستان‌های هندیجان و سربندر که در خرداد ماه سال جاری صورت گرفت 880/302 گرم طلای فاقد کد شناسایی و 50 عدد سکه پارسیان مدور غیر مجاز تخریب و به چرخه تولید بازگشت داده شد.

وی از مردم خواست با توجه به ممنوعیت فروش سکه‌های غیر بانکی از جمله پارسیان مدور و مصنوعات طلای بدون کد، هنگام خرید مصنوعات طلا به کد سازنده حک شده بر روی آن که شامل یک حرف انگلیسی (نشان دهنده اول اسم استان) و یک شماره (نشان دهنده اسم سازنده) است توجه داشته باشند.

احمدزاده تاکید کرد: همچنین خریداران برای خرید سکه حتماً به سکه فروشی‌های معتبر که دارای سکه‌های بانکی است، مراجعه نمایند.

کارشناس امور آزمایشگاه اداره کل استاندارد خوزستان گفت: براساس قانون سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی مصوب مجلس شورای اسلامی، این سازمان تنها مرجع قانونی تأیید عیار رسمی مصنوعات و فلزات گرانبها است و به شهروندان توصیه می‌شود هنگام خرید مصنوعات طلا، از وجود کد شناسایی و علامت حک شده بر روی آنها اطمینان حاصل کنند.

وی تاکید کرد: در صورت رعایت نکردن این موارد و عرضه طلای پایین‌تر از عیار رسمی و غیر استاندارد، کالا به نفع دولت ثبت و ضبط شده و علیه فروشنده و سازنده اعلام جرم می‌شود.

احمدزاده گفت: در این راستا امسال موارد بازرسی و نمونه‌برداری طلا در استان افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول