اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان:

95 درصد باک‎ خودروها غیراستاندارد است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان گفت: 95 درصد باک بسیاری از خودروهای مسافربری و غیر مسافربری غیراستاندارد است.

95 درصد باک‎ خودروها غیراستاندارد است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد بزی در حاشیه کارگاه آموزشی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران اظهار داشت: هرگونه تخلفی که در بخش کشف کالای قاچاق و بخش حمل و نقل در مسیر تردد و یا انبارهای مسافربری مشاهده شود به سازمان حمل و نقل پایانه‎ها منعکس خواهد شد.

وی از رانندگان خواست تا کارت سوخت خود را در اختیار دیگران قرار ندهند تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان با بیان اینکه قاچاق فرآورده‎های نفتی در گلستان وجود ندارد اذعان کرد: در اقلام گمرکی، دخانیات و بخش مسافربری، قاچاق کالا در استان دیده می‎شود.

بزی در خصوص قاچاق فرآورده‎های جنگلی تصریح کرد: درخت سرخدار استحکام 500 ساله دارد و در مدت یک سال، تنها یک سانتیمتر رشد می‎کند که قاچاق این درختان ضربه سنگینی به استان و کشور وارد می‎آورد.

وی بیان داشت: هر ساله با قاچاق پرندگان شکاری توسط هجمه صیادان غیرمجاز در بخش محیط زیست مواجه هستیم که افراد سودجو با شکار پرندگان اقدام به فروش آنها با قیمت‎های گزاف در کشورهای خلیج فارس می‎کنند.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان اذعان کرد: در بخش مسافری متاسفانه قاچاق کالاهای آرایشی و بهداشتی و گوشی تلفن همراه صورت می‎گیرد.

بزی با بیان اینکه در سال گذشته 334 دستگاه خودرو توقیف شدند خاطر نشان کرد: خودروهایی که توقیف می‎شوند به سازمان حمل و نقل پایانه‎ها معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه قاچاق گازوئیل 353 درصد رشد داشته است یادآور شد: در بخش میراث فرهنگی نیز شاهد رشد صددرصدی حفاری‎های غیرمجاز نسبت به سال 1389 بوده‎ایم.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان بیان داشت: بخش قاچاق داروی غیرمجاز نیز در استان رشد 3449 درصدی نشان می‎‎دهد.

بزی اظهار داشت: در بخش ماهیان خاویاری صددرصد، پرندگان شکاری 52 درصد و کالاهای دخانی 21 درصد قاچاق کالا صورت گرفته است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول