اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

ناکارآمد بودن کالاهای غیراستاندارد قاچاق برای مردم تبیین شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: باید ناکارآمد بودن کالاهای غیراستاندارد و بدون برچسب و مشکل شرعی استفاده از کالاهای قاچاق برای مردم تبیین شود.

ناکارآمد بودن کالاهای غیراستاندارد قاچاق برای مردم تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در دومین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال جاری اظهار داشت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز مهم‌ترین موضوع کارگشایی و رفع مشکلات مردم در استفاده از کالاهای مرغوب و دارای ضمانت است.

وی تصریح کرد: در این حوزه هدف ما رضایتمندی مردم و دسترسی آنها به کالاهای استاندارد و دارای کیفیت و ضمانت است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه از اول تیرماه سال جاری شبکه بازرسی و نظارت مردمی با عنوان طرح شبنم بر روی کالاهای خارجی وارداتی اعمال خواهد شد افزود: این طرح به منظور شناسه‎دار شدن کالاها با هدف ایجاد امکان رهگیری کالا در حلقه‎های متعدد فرآیند واردات و زنجیره توزیع و ایجاد امکان تشخیص کالای اصیل و مبارزه با هرگونه کالای قاچاق یا تولید غیرمجاز به اجرا در خواهد آمد.

جمشیدی ادامه داد: در اجرای طرح شبنم که بخشی از آن مربوط به ابلاغیه‎ها و بخشنامه‎های سازمانی و بخشی دیگر مربوط به تدابیر استانی است باید به گونه‎ای عمل شود که تدابیر استانی تکمیل‎کننده ابلاغیه‎های سازمانی و رفع‌کننده نواقص احتمالی آن باشد.

وی موفقیت در اجرای طرح را منوط به پیشگیری دانست و عنوان کرد: پیشگیری نیاز به فرهنگ‎سازی دارد و باید از ظرفیت صدا و سیما به‌عنوان رسانه ملی و استانی در اطلاع‎رسانی عمومی و در راستای فرهنگ‎سازی استفاده شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان افزود: وقتی از رسانه ملی و فرهنگ‎سازی در این حوزه سخن می‎گوییم باید ناکارآمد بودن کالاهای غیراستاندارد و بدون برچسب و مشکل شرعی استفاده از کالاهای قاچاق برای مردم تبیین شود.

جمشیدی خاطر نشان کرد: وحدت رویه مدیران دستگاه‎های اجرایی در داخل استان و استان‎های همجوار و اتقان در کارها می‎تواند بعد از پیشگیری از مهم‌ترین مؤلفه‎ها در اجرای موفق طرح شبنم باشد.

شایان ذکر است طرح شبکه بازرسی نظارت مردمی، سامانه‎ای را در بر می‎گیرد که در آن همه مردم می‎توانند تنها با داشتن یک تلفن همراه مجهز به دوربین و با استفاده از نرم‎افزاری که در اختیارشان قرار می‎گیرد علاوه بر اطمینان از اصالت کالای خریداری شده و یاری دولت در شناسایی عوامل توزیع کالای قاچاق و جعلی از مشوق‎های اعتباری نیز برخوردار گردند.

طرح شبنم در بر گیرنده شش گروه از کالاهای هدف شامل لوازم خانگی، رایانه و ملحقات آن، انواع اسباب‎بازی، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی و انواع مکمل‎های دارویی و غذایی وارداتی و موجود در انبارها می‎شود که باید برچسب اصالت کالا (کد رهگیری شبنم) بر روی این کالاها درج شود.

انتهای پیام/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول