اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان استاندارد استان اصفهان:

ورود کالاهای وارداتی با مجوز استاندارد صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان استاندارد اصفهان گفت: کالاهایی که از طرف گمرک به اداره استاندارد ارسال می‌گردد، بررسی و در صورت انطباق با استاندارد، مجوز واردات آنها به گمرک اعلام می‌گردد.

ورود کالاهای وارداتی با مجوز استاندارد صورت می‌گیرد

اصغر صالح‌‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با قانون سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: با توجه به اینکه قانون سازمان ملی استاندارد حدود 20 سال قبل تجدید شده و جرایم و برخوردهای قانونی مندرج در آن از جمله قوانین سخت محسوب می‌شود، اما باید این قانون به ‌روز شود که این مهم در دستور سازمان ملی استاندارد قرار دارد.

وی در ادامه افزود: نکته مهم در این زمینه این است که باید جرایم و تخلف به گونه‌ای شود که افراد سودجو جرأت تخلف را نداشته و در صدور احکام قضایی به یک وحدت‌رویه برای جرایم و تخلفات رسیده تا سخت‌گیری‌های قانونی سبب ترس این‌گونه افراد برای پیش‌گیری از تخلفشان شود.

رئیس سازمان استاندارد اصفهان در مورد بدترین جریمه برای جلوگیری از تولید و عرضه کالاهای فاقد استاندارد گفت: خریداری نکردن کالاهای بی‌کیفیت و غیر استاندارد، بدترین جریمه و ابزار مهمی برای جلوگیری از تولید و عرضه کالاهای فاقد استاندارد است.

وی از مقررات استاندارد که مشمول کالاهای صنعتی وارداتی می‌شود خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر تمامی کالاهایی که از سوی گمرک به این اداره‌کل ارسال می‌‌شود، بررسی و در صورت انطباق با استاندارد و در چارچوب ضوابط مربوطه، مجوز واردات آنها به گمرک اعلام می‌شود.

صالح‌زاده با اشاره به استاندارد برخی پوشاک و صنایع دستی تصریح کرد: چون استانداردها در مورد برخی پوشاک و صنایع دستی جنبه اجبار ندارد، لازم است با هماهنگی بخش‌های دولتی ذی‌ربط هماهنگی لازم صورت گرفته و در صورت تصویب مراجع مربوطه، امکان کنترل بر این‌گونه کالاها نیز میسر می‌شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول