اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری اردستان:

ایجاد یک باب کتابخانه استاندارد در شهرستان اردستان ضروری است

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری شهرستان اردستان گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ایجاد یک باب کتابخانه استاندارد در شهرستان اردستان ضروری است.

ایجاد یک باب کتابخانه استاندارد در شهرستان اردستان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، سیدامیر جعفری ظهر امروز در جلسه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید در سال کنفرانس فرمانداری با بیان اینکه کتاب و کتاب‌خوانی به مثابه غذای روح جامعه است، اظهار داشت: باید نگاه ویژه‌ای به فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی داشت چرا که یکی از شاخصه‌های سلامت روحی و روانی جامعه است.

وی با بیان اینکه برخی کارشناسان ارتباطات معتقدند رسانه‌های دیجیتال جایگزین رسانه‌های مکتوب شده در حالی که چنین نیست، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی سلامت اجتماعی جامعه افزایش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی است و اگر محتوای کتاب‌ها سالم باشد آن جامعه از نظر روحی و روانی سالم است.

سرپرست فرمانداری اردستان با بیان اینکه اگر عمق بخشی نسبت به دین و باورهای اجتماعی وجود نداشته باشد آن جامعه دچار سقوط می‌شود، ادامه داد: بسیاری از کتاب‌های منتشر شده در کشور تألیفی است و نویسندگان و ناشران نتوانسته‌اند نیازهای جامعه را پاسخ دهند.

وی خواستار نهادینه شدن فرهنگ کتاب‌خوانی و تألیف شد و گفت: عمده کتاب‌های تدریسی در دانشگاه‌ها کتاب‌های ترجمه‌ای است که هیچ شباهتی با مبانی معرفتی اسلام ندارد.

جعفری خواستار ثبت شفاهی وقایع شد و اضافه کرد: باید نسبت به ثبت خاطرات شاهدان زنده تاریخ اقدام کرد.

وی به انتشار کتاب‌های موثر در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر کتاب‌های دفاع مقدس از پر فروش‌ترین کتاب‌های کشور بوده‌اند.

سرپرست فرمانداری اردستان ایجاد کتابخانه‌های استاندارد و استفاده از تجهیزات روز را از راه‌های اصلی ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی اعلام کرد و افزود: در این راستا ایجاد یک کتابخانه استاندار از نیازهای اصلی شهرستان اردستان است.

وی هم‌چنین از شهرداری‌های اردستان، زواره و مهاباد خواست تا نسبت به پرداخت بدهی خود به کتابخانه‌های عمومی شهرستان اقدام کنند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول