اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل استاندارد استان البرز:

شهربازی غیراستاندارد کمال‌شهر کرج پلمب شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل استاندارد استان البرز با صدور حکمی دستور به پلمب یک شهربازی غیراستاندارد در منطقه کمال‌شهر کرج داد.

شهربازی غیراستاندارد کمال‌شهر کرج پلمب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، در استان البرز حدود 10 شهربازی فعال هستند که با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و افزایش اوقات فراغت شهروندان، استفاده از مراکز تفریحی از جمله این مراکز به مانند سال‌های گذشته افزایش یافته است.

این در حالی است که از سوی روابط عمومی استانداری البرز اعلام شد، در ابتدای هفته جاری یک شهربازی با صدور حکمی از سوی مدیر کل استاندارد استان پلمب شده است.

در خبر فوق آمده بود، علت این اقدام عدم‌ رعایت نکات ایمنی در احداث، راه‌اندازی و استفاده از وسائل شهربازی کمال‌شهر بوده است.

جان و امنیت مردم از سود مادی افراد مهم‌تر است

در همین رابطه خبرنگار فارس در کرج با مدیر کل سازمان استاندارد استان البرز تماس گرفت و از وی درباره علت صدور این دستور پرسید.

علی سعادتی در پاسخ اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف سازمان استاندارد، نظارت بر کیفیت کالاها و خدماتی است که به صورت مستقیم توسط مردم مصرف شده و در صورت عدم رعایت قوانین ایمنی، جان شهروندان را به خطر می‌اندازد.

وی تصریح کرد: در همین رابطه گزارش‌هایی مبنی بر نصب و استفاده از تجهیزات غیراستاندارد در این شهربازی واصل شده بود که با توجه به اهمیت موضوع و اینکه کودکان و نوجوانان بیشترین استفاده را از تجهیزات فوق دارند، دستور به پلمب مکان فوق صادر شد.

مدیر کل سازمان استاندارد استان البرز متذکر شد: به مسئولان و مدیران این شهربازی تذکرات لازم داده شده بود که پس از عدم توجه به این موارد، مجبور به صدور حکم پلمب شهربازی کمال شهر شدیم.

سعادتی تاکید کرد: به طور قطع جان مردم بیش از سود عده‌ای معدود اهمیت داشته و نمی‌توانیم در مواردی که جان و امنیت و سلامت شهروندان به ویژه کودکان به خطر می‌افتد، بی‌تفاوت باشیم.

مجوز فعالیت شهربازی‌های غیر استاندارد در البرز لغو می‌شود

وی با یادآوری برخی از رخدادهای ناگوار در مراکز تفریحی کشور از جمله غرق شدن چند دختر دانش‌آموز در استخر یکی از پارک‌های تهران در سال‌های گذشته تاکید کرد: ما نباید وقتی اتفاق ناگواری افتاد به فکر راه حل باشیم.

مدیر کل سازمان استاندارد استان البرز با تاکید بر اینکه در مواردی که جان شهروندان به خطر می‌افتد، جبران خسارت غیرممکن است، گفت: بنابراین در مورد شهربازی‌های استان البرز حساسیت ویژه‌ای داریم و اجازه فعالیت به مراکز تفریحی ویژه کودکان و نوجوانان غیراستاندارد نخواهیم داد.

سعادتی در پایان با هشدار به مدیران شهربازی‌های فعال در استان البرز گفت: در حال آخرین بررسی‌ها درباره کیفیت تجهیزات شهربازی‌های استان هستیم و به طور قطع مجوز فعالیت آن دسته از مراکز فوق که موارد استاندارد را رعایت نکرده باشند، لغو خواهد شد.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول