اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تدوین سازمان ملی استاندارد:

4 هزار استاندارد در کشور تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و تدوین سازمان ملی استاندارد کشور از تدوین 4 هزار استاندارد در کشور خبر داد.

4 هزار استاندارد در کشور تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مرتضی امامی عصر امروز در آیین اعطای نشان استاندارد به واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان‌غربی در ارومیه اظهار داشت: مطالعات انجام شده حاکی از نیاز کشور به تدوین 4 هزار استاندارد دیگر است که این تعداد استاندارد تا هفته آینده به اتمام می‌رسد.

وی افزود: همچنین 2 هزار استاندارد جدید در سازمان استاندارد کشور از هفته آینده ارائه می‌شود.

به گفته امامی تا قبل از سال گذشته 640 قلم کالا در کشور مشمول استاندارد اجباری بود که بر اساس قانون برنامه پنجم تمام تولیدات صنعتی داخلی و وارداتی مشمول قانون استاندارد اجباری شدند.

معاون سازمان استاندارد اضافه کرد: سالانه بیش از 2 هزار و 500 علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی صنعتی کشور صادر می‌شود.

امامی با بیان اینکه در حال حاضر 20 هزار واحد صنعتی استاندارد در کشور وجود دارد، تصریح کرد: یک هزار و 500 آزمایشگاه در کشور در زمینه سنجش و آزمایش محصولات با سازمان استاندارد همکاری می‌کنند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: نشان کاربرد استاندارد برای 33 واحد صنعتی – تولیدی در آذربایجان‌غربی اعطا شده است که با صدور نشان کاربرد استاندارد برای این واحدها تعداد واحدهای دارای نشان استاندارد در استان به 408 واحد رسید.

منصور جلایر اضافه کرد: طرح استانداردسازی آسانسورها در استان در حال اجرا است.

وی افزود: در اجرای این طرح 242 مورد از آسانسورها در استان بازدید و برای آنها علامت نشان استاندارد صادر شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: تمام صاحبان آسانسور بر اساس این طرح باید علامت کاربرد استاندارد را دریافت کنند.

جلایر از برون‌سپاری 70 درصد فعالیت‌های آزمایشگاهی و آموزشی اداره‌کل استاندارد استان خبر داد و اضافه کرد: در اجرای طرح برون‌سپاری فعالیت‌ها که بر اساس اصل 44 اجرا می‌شود تاکنون 70 درصد امور تحقیقات، پژوهش‌ها و آموزش حوزه استاندارد به بخش خصوصی واگذار شده است.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول