اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز:

استانداردهای ترافیکی در شیراز رعایت شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز گفت: میزان تلفات ترافیکی نشان از عدم رعایت قانون دارد، لذا باید به سمتی حرکت کنیم که استانداردها در این باره در شیراز رعایت شود.

استانداردهای ترافیکی در شیراز رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جواد زرین‌کلاه صبح امروز در نخستین جلسه شورای هماهنگی ترافیک شیراز با اشاره به معضلات ترافیکی این شهرستان اظهار داشت: تهیه طرح ترافیکی شهرستان و مشخص‌کردن سهم و وظایف هر دستگاه در این مورد یکی از نیازهای اصلی شهر محسوب می‌شود و هم‌زمان آموزش همگانی و قوانین ترافیکی نیز بیش از گذشته باید مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

رئیس شورای هماهنگی ترافیک شهرستان شیراز با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهری در دست اجرا ادامه داد: بخشی از ترافیک شهری مربوط به اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شهری بوده که امری اجتناب‌ناپذیر است؛ اما می‌توان با برنامه‌ریزی اصولی ترافیک چنین محدوده‌هایی را به حداقل رساند و با نصب روزشمار زمان اتمام پروژه‌ها را اطلاع‌رسانی کرد و بر این اساس شهروندان نیز با آگاهی لازم مسیر تردد خود را تا زمان اتمام پروژه مشخص کنند.

فرماندار شیراز تهیه و اجرای خطوط ویژه دوچرخه‌سواری در محدوده شهری را یکی از راهکارهای پیشنهادی جلوگیری از ترافیک و حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان دانست و افزود: شیراز به دلیل داشتن ویژگی‌های جغرافیایی و اقلیمی از جمله شهرهایی است که می‌توان با برنامه‌ریزی و تشویق مردم به جایگزینی دوچرخه به جای خودرو گام مهمی را در جلوگیری از آلودگی هوا و ترافیک همراه با حفظ سلامت جامعه در آن برداشت.

زرین‌کلاه خاطرنشان کرد: میزان تلفات راکبان موتورسیکلت به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی و ضربه مغزی نشان از عدم رعایت قانون و به مخاطره افتادن جان شهروندان دارد و در این راستا باید به سمتی حرکت کنیم که استانداردهای ترافیکی در شیراز رعایت شود.

وی در پایان از دستگاه‌های مربوطه خواست علاوه بر اطلاع‌رسانی دقیق و وسیع شهری در مورد زمان و شیوه اجرای محدوده طرح ترافیک شیراز به مردم، معابر نامناسب شهری را نیز شناسایی کنند و فهرست تهیه شده در جلسه بعدی به منظور اتخاذ تصمیمات لازم ارائه شود.

به گزارش فارس، در این جلسه حمیدرضا اسماعیلی سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری و دبیر شورا از اعضای شورای هماهنگی ترافیک شهرستان خواست که نگذارند توجه به سلایق باعث به تاخیر افتادن طرح‌های ایمن‌سازی معابر و ترافیکی شهرستان شود و در این راستا تمام تلاش خود را به منظور حل مشکلات ترافیکی شهروندان انجام دهند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول