اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمان تاکید کرد

لزوم تعریف استانداردهای مشخص برای صادرات صنایع‌دستی

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: با توجه به جنبه‌های فراملی صادرات باید استانداردهای مشخصی برای محصولات صنایع‌دستی کشور تعریف شود تا بتوان آنها را صادر کرد.

لزوم تعریف استانداردهای مشخص برای صادرات صنایع‌دستی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی زاهدی پیش‌ازظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه جاده ابریشم افزود: برای تقویت صنایع‌دستی در بازار جهانی باید فضای کشورهای دیگر بررسی و نیازسنجی شود، همچنین مشوق‌های صادراتی در زمینه صنایع‌دستی و حمایت از تولیدکنندگان برای حضور در کشورهای دیگر برای تحکیم جایگاه صنایع‌دستی ایران در بازارهای جهانی ضروری است.

وی اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف، توجه به این مطلب که محصول تولید شده به‌عنوان یک کالای تزیینی یا کاربردی مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

زاهدی اضافه کرد: تقویت صنایع‌دستی می‌تواند راهکاری مناسب برای افزایش صادرات غیرنفتی باشد و تعیین شاخص بودن کالای تولید شده در این حوزه ضروری است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمان ضمن تقدیر از سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم گفت: ایجاد شرایط مناسب برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی و تقویت زیرساخت‌های تولید صنایع‌دستی راه را برای افزایش صادرات این تولیدات هموار می‌کند.

زاهدی توجه به کمیت را نیز در تولید صنایع‌دستی کشور مهم عنوان کرد و افزود: در برخی موارد با وجود فراهم بودن شرایط مناسب برای صادرات، کم بودن محصولات صنایع‌دستی مانع از معرفی خوب آن کالا در بازارهای جهانی می‌شود.

وی گفت: افزایش مشوق‌های صادراتی در زمینه صنایع‌دستی و حمایت طولانی مدت از تولیدکنندگان برای حضور در کشورهای دیگر برای تحکیم جایگاه صنایع‌دستی ایران در بازارهای جهانی ضروری است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی جاده ابریشم بازارسنجی صادرات را توسعه داده است و نیازسنجی بازار صنایع‌دستی موجب افزایش صادرات و تقویت جایگاه صنایع‌دستی ایران در بازارهای جهانی می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول