اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه شهرسازی گیلان:

اعتبارات زیادی صرف تملک زمین‌های گیلان می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تملک و آزادسازی زمین‌های حاشیه راه‌ها را از چالش‌های حوزه راهسازی عنوان کرد و گفت: حجم زیادی از اعتبارات صرف تملک و آزاد سازی زمین‌ها می‌شود.

اعتبارات زیادی صرف تملک زمین‌های گیلان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت شعبان‌پور صبح امروز در جلسه راه و شهرسازی استان با بررسی مشکلات این حوزه اظهار کرد: گیلان از شرایط جوی خاصی برخوردار است به طوری که در بیشتر فصول سال با بارندگی‌های شدید مواجه هستیم و این امر ما را با چالش راه‌سازی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه بیشتر پروژه‌ها ملی هستند، خاطرنشان کرد: این امر در نحوه مبادله موافقتنامه مشکل ایجاد کرده و موجب می‌شود زمان دریافت اعتبارات پروژه‌های ملی با آغاز بارندگی‌های مداوم همزمان شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در گیلان، تملک و آزادسازی زمین‌های حاشیه راه‌ها را از دیگر مشکلات حوزه راه‌سازی برشمرد و اذعان کرد: وجود مناطق مسکونی و مزارع کشاورزی در حاشیه راه‌ها موجب شده که حجم زیادی از اعتبارات صرف تملک و آزاد سازی زمین‌ها شود.

وی با بیان اینکه محدودیت زمانی برای اجرای پروژه‌های راه‌سازی از مشکلات جدی این حوزه است، به طرح مهر ماندگار استان اشاره کرد و یادآور شد: هشت پروژه حوزه راه و شهرسازی گیلان مشمول طرح مهر ماندگار شده است.

شعبان‌پور افزود: با توجه ویژه دولت نسبت به پروژه‌های در دست اجرا، تعدادی از پروژه‌های بزرگ در بخش‌های راه و مسکن جزو پروژه‌های مهر ماندگار قرار گرفته‌اند و مقرر شده که تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسند و اعتبار آنها به صورت ویژه از منابع مالی دولت خدمتگزار تامین شود.

به گفته وی، دو پروژه بیمارستانی از مجموع بیمارستان‌های در حال احداث جزو طرح‌های مهر ماندگار محسوب می‌شوند که شامل بیمارستان 100 تختخوابی آستارا و بیمارستان 32 تختخوابی شفت است.

این مسئول، پروژه‌های تقاطع‌های غیر هم‌سطح محور فومن ـ شفت‌ ـ سراوان که شامل 4 تقاطع در طول مسیر است، را از دیگر پروژه‌های مهر ماندگار عنوان کرد.

وی ابراز کرد: قطعه نخست بزرگراه آستارا ـ تالش، محور تالش‌ ـ پونل، قطعات نخست و دوم کنار گذر انزلی و راه‌آهن قزوین‌-‌رشت از جمله پروژه‌هایی هستند که در دستور کار طرح مهر ماندگار قرار گرفته‌اند.

شعبان‌پور، حذف و اصلاح نقاط پر حادثه در سطح راه‌های کشور با اولویت مسیرهای پر ترافیک شامل 50 تقاطع غیرهمسطح و آسفالت راه‌های روستایی بالای 50 خانوار را از دیگر پروژه‌های مهر ماندگار حوزه راه و شهرسازی استان ذکر کرد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول