اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد

افزایش 2.5 برابری اعتبارات مرزبانی برای انسداد مرز

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده مرزبانی ناجا گفت: امسال، 103 میلیارد تومان بودجه برای انسداد مرزها اختصاص یافته که اعتبارات مرزی در مقایسه با سال گذشته، 2.5 برابر افزایش یافته است.

افزایش 2.5 برابری اعتبارات مرزبانی برای انسداد مرز

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، امیر احمد گراوند در جریان بازدید از مرزهای سیستان‌و‌بلوچستان اظهار داشت: برای امنیت مرزهای کشور از کمک مرزنشینان تحت عنوان مرزیاران استفاده می‌کنیم.

وی افزود: طی 48 ساعته گذشته سه مورد درگیری در منطقه میرجاوه داشتیم که براثر آن میزان 2 تن و 700 کیلو گرم، مواد مخدر کشف شد.

گراوند بیان کرد: در یکی از این درگیری‌ها، مرزبانان در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر موفق به کشف 700 کیلوگرم انواع مواد مخدر شدند و از آنان یک قبضه سلاح نیز کشف شد که به مجروح شدن و شهادت دو تن از مرزبانان انجامید.

امیر گراوند در زمینه درگیری دیگری در منطقه رودخانه نهنگ نیز گفت: در این درگیری مرزبانان موفق به کشف 2تن مواد مخدر و دو دستگاه خودرو از قاچاقچیان شدند.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به شناسایی و انهدام دو باند قاچاق اسلحه نیز اظهار داشت: مرزبانان نیز موفق شدند در مرز قصرشیرین و در مرز ارومیه نیز تعدادی اسلحه کشف کنند.

این مقام انتظامی یادآور شد: طی 48 ساعته گذشته مقادیر زیادی مشروبات الکلی کشف و سه نفر قاچاقچی که با اسلحه شکاری به سمت ماموران تیراندازی کرده بودند، مجروح و دستگیر شدند.

گراوند همچنین از کشف 150 هزار لیتر سوخت قاچاق طی 48 ساعت گذشته در مرزهای کشور خبر داد و افزود: این میزان سوخت، کشفیات مرزبانی در سراسر مرزهای کشور بوده است.

وی همچنین در بیان آمار عملکرد فرمانده مرزبانی از ابتدای سال تاکنون، گفت: مرزبانان موفق شدند 16 تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون کشف کنند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، 27 درصد افزایش داشته است.

امیر گراوند، با اشاره به افزایش 36 درصدی هلاکت اشرار در مرزها افزود: در بحث مشروبات الکلی، کشفیات مانند سال گذشته بوده اما در زمینه کشف سوخت قاچاق با توجه به شعار سال جاری، کشفیات دراین حوزه 42 درصد افزایش داشته که 5/44 لیتر انواع سوخت قاچاق از ابتدای سال تاکنون کشف شده است.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا همچنین از درگیری مرزبانان با یک تیم گروهک جندالشیطان خبر داد و گفت: دراین درگیری یکی از فرماندهان جندالشیطان به هلاکت رسید و مقادیر زیادی مواد منفجره از آنان کشف شد.

وی همچنین از خریداری شناورهای جدید برای بکارگیری در دریابانی خبر داد و گفت: در موضوع انسداد مرزها، اولویت با مرزهای شرق و غرب کشور است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه از مرزنشینان برای امنیت مرزها کمک می‌گیریم، خاطرنشان کرد: در قالب مرزیاران، مرزنشینان با ما همکاری می‌کنند.

وی در زمینه با مشکلات مرزی که بین ایران، افغانستان و عراق وجود داشته است، گفت: در این‌باره جلسات متعددی با مسئولان مرزی افغانستان و کشور عراق داشته‌ایم که مشکلات عمده برطرف شده است.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول