اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی:

20 درصد اعتبارات گرمی صرف آبرسانی روستایی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار گرمی گفت: امسال بیش از 20 درصد اعتبارات گرم صرف آبرسانی به روستاهای این شهرستان می‌شود.

20 درصد اعتبارات گرمی صرف آبرسانی روستایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز صحرایی ظهر امروز در جلسه شورای اداری گرمی اظهار داشت: دولت با هدف محرومیت‌زدایی به ویژه در روستاها وارد عمل شده و این محرومیت‌زدایی در قالب آبرسانی به مناطق محروم انجام می‌‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های متعدد آبرسانی نیاز اساسی روستاهای گرمی است، افزود: آبرسانی به هر خانوار روستایی گرمی بیش از 40 میلیون ریال هزینه دارد .

صحرایی تصریح کرد: امسال برای آبرسانی به روستاهای گرمی یک میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار تصویب شده است. هم اکنون 127 پروژه آبرسانی در روستاهای گرمی در حال اجرا است و از این نظر این شهرستان به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.

فرماندار گرمی با اعلام اینکه 20 درصد اعتبارات گرمی صرف آبرسانی به روستاهای این شهرستان می‌شود ابراز امیدواری کرد با توسعه پروژه‌های آبرسانی، میزان بهره‌مندی روستاییان از آب سالم و پایدار افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بخشدار موران در شهرستان گرمی نیز در این جلسه ابراز داشت: آبرسانی به روستاهای این بخش برای مقابله با پدیده مهاجرت جمعیت موران ضروری است.

عبدالله آقایی افزود: نبود آب سالم و پایدار، مشکل جدی بسیاری از روستاهای موران است و جمعیت این بخش مرزی طی سال‌های گذشته از 17 هزار نفر به 10 هزار نفر کاهش یافته است. در صورت تداوم روند مهاجرت جمعیت موران، در آینده نزدیک بسیاری از روستاهای این بخش خالی از سکنه خواهد شد.

این مسئول از برنامه‌ریزی مسئولان مربوطه برای آبرسانی به روستاهای موران خبر داد و ابراز داشت: برای اجرای این پروژه بزرگ 28 میلیارد ریال هزینه برآورد شده که در صورت تامین اجرا می‌شود.

آقایی در پایان اظهار داشت: بر اساس این برنامه که نقشه آن تهیه شده آب روستاهای موران از مجتمع آبرسانی شهید بالازاده و آب شهر گرمی تامین خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول