اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند:

اعتبارات دستگاه‌های ناموفق کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند بر جذب 100 درصدی اعتبارات تا پایان امسال تأکید کرد و گفت: دستگاهی که نتواند تا پایان تیرماه اعتبارات خود را جذب کند سال آینده اعتبار کم‌تری می‌گیرد.

اعتبارات دستگاه‌های ناموفق کاهش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی قاسم‌زاده نداف پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بیرجند اظهار کرد: باید از طریق راه‌آهن بتوانیم ظرفیت اقتصادی که در شهرستان ایجاد می‌شود را به شهرستان‌های دیگر انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه در آستانه هفته بزرگداشت مقام جانباز هستیم، گفت: در این راستا تمام ادارات وظیفه دارند از کارمندان جانباز دستگاه‌های خود به نحو شایسته تجلیل کنند.

فرماندار بیرجند با اشاره به پایان سال مالی جاری در تیرماه افزود: دستگاه‌های اجرایی باید تا پایان تیرماه امسال که سال مالی به اتمام می‌رسد اقدامات لازم را نسبت به جذب اعتبارات انجام دهند.

قاسم‌زاده نداف با تأکید بر جذب 100 درصدی اعتبارات تا پایان سال جاری تصریح کرد: دستگاهی که نتواند تا پایان تیرماه اعتبارات خود را جذب کند و اعتبار برگشتی داشته باشد در اعتبارات سال آینده اعتبار کم‌تری می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در اختصاص اعتبارات سال جاری دو رویکرد مد‌نظر است، ادامه داد: مدیران در تعریف پروژه‌ها باید کارشناسانه عمل کنند چون اعتبارات سال جاری براساس ضرورت‌ها اختصاص می‌یابد.

فرماندار بیرجند افزود: در سال مالی جاری جز در موارد خاص هیچ پروژه جدیدی تعریف نمی‌شود و اولویت با پروژه‌های نیمه‌تمام است.

قاسم‌زاده نداف با بیان اینکه اختصاص اعتبارات امسال با سال‌های دیگر تفاوت دارد، گفت: امسال دو شهرستان جدید به شهرستان‌های استان اضافه شده است از این رو از یک چهارم اعتبارات بیرجند کاسته شده و به شهر خوسف اختصاص می‌یابد.

فرماندار بیرجند اولویت سرمایه‌گذاری را نیز برای پروژه‌های نیمه‌تمام عنوان کرد و افزود: باید تا پایان دولت دهم پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام برسد.

قاسم‌زاده نداف تصریح کرد: همچنین در سال جاری بهسازی خانه‌های روستایی و اجرای طرح‌های هادی در روستاها در اولویت است و باید در دستور کار باشد.

وی به برگزاری المپیاد دانشجویی از 15 تا 25 تیرماه در شهرستان بیرجند اشاره کرد و ادامه داد: دانشجویان 110 دانشگاه در کشور برای شرکت در این المپیاد به بیرجند می‌آیند.

فرماندار بیرجند تأکید کرد: در این زمینه اداراتی مانند شهرداری و اتوبوسرانی باید نهایت همکاری را با دانشگاه بیرجند برای بهتر برگزار کردن این المپیاد انجام دهند.

قاسم‌زاده نداف به توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: یکپارچه‌سازی اراضی و اجرای سیستم‌های آبیاری نوین ضرورت‌هایی انکارناپذیر است که باید مدنظر کشاورزان باشد.

وی توجه ویژه به منطقه اقتصادی را از دیگر اقدامات سال جاری برشمرد و افزود: برای راه‌اندازی کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی که نیاز به حداقل سرمایه دارند باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

فرماندار بیرجند به بافت فرسوده بیرجند اشاره کرد و گفت: بافت فرسوده بیرجند به ویژه منطقه فرزان از پنج سال گذشته رشد چندانی نداشته است که در این راستا باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول