اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار و رفاه ‌اجتماعی مازندران خبر داد

استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای واحدهای صنعتی مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران گفت: امکان استفاده از اعتبارات ارزی صندوق توسعه ملی برای واحدهای صنعتی مازندران وجود دارد.

استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای واحدهای صنعتی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، علی بابایی کارنامی بعدازظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری آمل با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی که برای مراودات مالی خود نیاز به اعتبارات ارزی و یورویی دارند می‌توانند از اعتبارات ارزی صندوق توسعه ملی استفاده کنند، افزود: این اعتبارات می‌تواند بخش مهمی از مشکلات ارزی این واحدها را تامین کند.

وی با بیان اینکه تاکنون درخواست استفاده از چهار میلیون دلار تسهیلات برای واحدهای صنعتی مازندران از محل این صندوق ارائه شده است، بیان کرد: استاندار مازندران تاکید داشتند با توجه به نیازهای صنعتی مازندران می‌توان به میزان بیشتری از این تسهیلات استفاده کرد.

بابایی با اشاره به اینکه این اعتبارات می‌تواند در راستای طرح‌های توسعه‌ای و اشتغالزایی به کارگرفته شود، اظهار داشت:  حمایت‌های لازم از بخش‌های صنعتی در راستای توسعه استان و افزایش اشتغالزایی به کار گرفته می‌شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با تاکید بر اینکه  اشتغالزایی از خواسته‌های مقام معظم رهبری است، یادآور شد: کمتر خانواده‌ای است که امروز دغدغه اشتغال نداشته باشد.

به گفته وی باید خردجمعی و هم‌افزایی‌ها در راستای افزایش اشتغالزایی در استان به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه امسال نخستین سال اجرای سند توسعه اشتغال استان است، گفت: امیدواریم بتوانیم نیازهای جامعه را از طریق کار و تولید برآورده کنیم.

8حساب بانکی 40 درصد واحدهای صنعتی مازندران مسدود شد

دبیر کانون کارفرمایان مازندران نیز گفت: حساب بانکی 40 درصد واحدهای صنعتی مازندران مسدود شده است.

تقی جوادی با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر اجرای قانون جدید بانکی موجب مشکلاتی برای واحدهای تولیدی شده است، اظهار داشت: ابتدا این مشکلات موردی بود اما این مشکل در روزهای اخیر همه‌گیر شده است.

وی با بیان اینکه 40 درصد واحدهای صنعتی مازندران مشکل مسدود شدن حساب‌های بانکی‌شان را دارند، افزود:  برخی از این واحدها چون ضامن بودند حسابشان مسدود شده است.

جوادی با اعلام اینکه 60 درصد مابقی واحدهای صنعتی مازندران نیز به نیمی از ظرفیت خود مشغول به کار هستند، یادآور شد: واحدهایی که حساب‌هایشان مسدود شده است مشکل تامین مواد اولیه دارند.

وی با اشاره به اینکه پس از نوسانات نرخ ارز، مواد اولیه به صورت نقدی خرید و فروش می‌شود، اظهار داشت: با مسدود شدن حساب‌های بانکی واحدهای تولیدی دیگر توانی برای این واحدها باقی نمی‌ماند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان مازندران با تاکید بر اینکه مسدود شدن حساب‌ها مشکلی از بانک‌ها رفع نمی‌کند، گفت: باید چاره‌ای برای رونق اقتصادی بانک‌ها اندیشیده شود.

انتهای‌ پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول