اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی کشور:

1060 انجمن کتابخانه‌های عمومی در کشور فعال است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی کشور گفت:‌ در سطح کشور بیش از یک‌هزار و 60 انجمن کتابخانه‌های عمومی فعال است در حالی که تعداد این انجمن‌ها در سال 86 کمتر از 400 انجمن بوده است.

1060 انجمن کتابخانه‌های عمومی در کشور فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امیر ابوالفضل زکریایی ظهر امروز در کارگاه آموزشی اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت:‌ انجمن‌ها در سال‌های اخیر روند رو به رشدی از لحاظ کمی و کیفی داشته است به طوری که هدف از تشکیل این انجمن‌ها کمک به ارتقای شاخص‌های فرهنگی نهاد و فعالیت‌های استانی و شهرستانی است.

وی تعداد اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی کشور را بالغ بر 19 هزار نفر اعلام کرد و گفت:‌ این تعداد در سال 86 حدود 3 هزار نفر بوده که در چهار سال اخیر با یک جهش مطلوبی روبه‌رو شده است.

رئیس اداره انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی کشور با یادآوری اینکه در سال 86 20 درصد جلسات انجمن در سطح کشور برگزار می‌شد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته این رقم به 50 درصد در برگزار منظم جلسات رسید.

زکریایی یادآور شد: در ترکیب انجمن چهار ساختار استانی، شهرستانی، شهر و بخش شکل گرفته است به طوری که انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یک مدیریت مادر به حساب می‌آید که در مرکز استان و به ریاست استانداران تشکیل می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه در سال 86 موفق به تشکیل انجمن استان نشده بودیم، افزود: در سال گذشته 60 درصد جلسات انجمن استان در جای جای کشورمان شکل گرفته که نشان از اهتمام جدی دست‌اندرکاران به ویژه استانداران در تشکیل جلسات انجمن است.

رئیس اداره انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد:‌ عموماً فعالیت انجمن کتابخانه‌های عمومی زیر نظر نهاد و با ابلاغ آیین‌نامه‌ها و دستور‌العمل‌ها شکل گرفته و انجام می‌شود به طوری که در سطح ملی نیز هدف‌گذاری‌های اصلی را انجام داده و به سرانجام می‌رسانند.

 

* مهندسی دستور جلسات انجمن‌ها و کیفی‌سازی در این حوزه در دستور کار است

زکریایی بیان داشت: رویکرد امسال ما توجه جدی به ابعاد کمی و کیفی برنامه‌هاست به طوری که در دو سال گذشته رویکرد ما بیشتر دقت و توجه در بعد کمی بوده، اما هرگز کیفیت را نیز فراموش نکرده‌ایم به طوری که تشکیل جلسات استانی، شهرستانی، شهرها و بخش‌ها مرتب برگزار شده و 80 درصد هدف‌گذاری‌ها در این زمینه تحقق یافته است.

وی عنوان کرد: امسال نیز به صورت ویژه به بعد کیفی برنامه‌ها توجه کردیم به گونه‌ای که با ارتقای بخش کمی فعالیت‌ها انتظار داریم در سال‌های آینده مهارت، پختگی و کیفیت کار انجمن‌ها در شرایط مطلوبی باشد.

رئیس اداره انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: امسال مهندسی برگزاری و برنامه‌ریزی انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی کشور در دستور کار قرار گرفته به طوری که معتقدیم در چند بعد باید تشکیل جلسات انجمن‌ها به سمت و سوی کیفیت و ارتقای ابعاد کار به پیش برود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زکریایی در پایان سخنان خود این ابعاد را شامل بعد روانشناسی جلسات،‌ ادبیات جلسات، مدیریت تشکیل جلسات، منابع جلسات و... توصیف کرد و اظهار داشت: در شهرستان‌های مختلف تشکیل جلسات انجمن به صورت مستمر و ماهانه در دستور کار و اولویت جدی است به گونه‌ای که منابع و دستور جلسات به شکل منطقه‌ای و ملی انجام شده و مورد بحث و ارزیابی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول