اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز:

بهسازی و زیباسازی محوطه کتابخانه‌ها وظیفه شهرداری‌ است

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اشاره به اینکه محوطه کتابخانه‌ها هم جزو فضای عمومی شهرها محسوب می‌شوند، گفت: از این‌رو شهرداری باید در بهسازی و زیباسازی این فضاها تلاش کند.

بهسازی و زیباسازی محوطه کتابخانه‌ها وظیفه شهرداری‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رسول درسخوان پیش‌ازظهر امروز در بازدید از کتابخانه مرکزی تبریز اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی و علمی چشمگیری در این کتابخانه انجام می‌شود که در اختیار دانشجویان، اساتید و عموم شهروندان قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر همکاری‌های گسترده‌ای بین شهرداری و کتابخانه مرکزی تبریز وجود دارد که این همکاری‌ها در حال افزایش است.

درسخوان در همین زمینه افزود: طبق تفاهم‌نامه امضا شده قرار است شهرداری منطقه هفت از نظر عمرانی و سازمان پارک‌ها و فضای سبز، در توسعه، بهسازی و زیباسازی محوطه کتابخانه فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه محوطه کتابخانه‌ها هم جزو فضای عمومی شهرها محسوب می‌شوند، گفت: باید در بهسازی و زیباسازی این فضاها تلاش کنیم.

محمد تقی‌پور مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز نیز با بیان اینکه سیاست ما تبدیل فضاهای سبز به چشم‌اندازی زیبا برای شهروندان است، گفت: مدیریت منابع آبی یکی از سیاست‌های سازمان پارک‌ها است که با این اقدام در هزینه‌ها و نیز مصرف آب صرفه‌جویی قابل توجهی صورت می‌گیرد.

وی همچنین در خصوص تجهیز محوطه کتابخانه مرکزی تبریز به سیستم آبیاری قطره‌ای، گلکاری محیط، زیباسازی و محوطه‌سازی اعلام آمادگی کرد.

محمد شفیعی رئیس کتابخانه مرکزی تبریز ضمن ارائه گزارشی به تشریح وضعیت و امکانات این مرکز پرداخت.

شفیعی به برخی مشکلات و کمبودهای کتابخانه مرکزی اشاره کرد و افزود: کتابخانه مرکزی تبریز دارای بخش‌های مختلفی چون مخزن کتاب با 300 هزار جلد کتاب، مخزن نشریات ادواری، مخزن کتاب‌های خطی، آزمایشگاه کتاب، بخش اسکن و بخش ارائه خدمات کتابخانه‌ای به افراد نابینا و کم‌بینا است.

وی گفت: در مخزن نسخ خطی، کتابهایی از قرن هفتم هجری و کتاب‌های چاپ سنگی و سربی نگهداری می‌شوند که به‌عنوان گنجینه معنوی فرهنگ و تمدن ایرانی – اسلامی محسوب می‌شوند. 

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول