اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کل نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور:

30 میلیون جلد کتاب در کتابخانه‎های کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: دبیر کل نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور گفت: در کتابخانه‎های عمومی کشور 30 میلیون جلد کتاب وجود دارد.

30 میلیون جلد کتاب در کتابخانه‎های کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان منصور واعظی صبح امروز در همایش مدیران کتابخانه‌های کشور در گرگان اظهار داشت: در هر کتابخانه به طور میانگین 11 هزار جلد کتاب وجود دارد و به ازای هر 5/2 نفر ایرانی یک جلد کتاب در کتابخانه‎ها موجود است.

وی افزود: در چشم‌انداز 1404 قصد داریم این رقم را به هر 5/1 نفر ایرانی یک جلد کتاب برسانیم.

واعظی در خصوص کتابخانه‎ استاندارد نیز اذعان کرد: امروز کتابخانه استاندارد باید دارای 2 هزار و 100 متر فضا و 70 ویژگی تعریف شده باشد و برای اقشار مختلف خدمات خوبی ارائه دهد.

دبیر کل نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور با بیان اینکه در حال حاضر برای هر 100 نفر ایرانی دو متر فضای مطالعه در کتابخانه‎ها وجود دارد تصریح کرد: امید داریم تا پایان دولت دهم این میزان را به دو برابر افزایش دهیم اما در هدفگذاری‎ها برای افق 1404 ما باید برای 100 نفر ایرانی هشت مترمربع فضای مطالعه در کتابخانه‎ها داشته باشیم تا بتوانیم به استاندارد‎های این مقوله دست یابیم که هم‎اکنون با آن فاصله بسیاری داریم.

وی با اشاره به نحوه تامین منابع کتاب کتابخانه‎ها خاطر نشان کرد: این کار به سه شیوه در سطح کشور محقق می‎شود که یکی از آنها خرید متمرکز است که در 18 کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار می‎گیرد و با تشخیص این کارگروه‎ها کتاب‎های مورد نیاز برای کتابخانه‎های کشور خریداری می‎شود.

واعظی گفت: یکی دیگر از منابع کتابخانه‎ها طرح کتاب من است، که در این شیوه اعضای کتابخانه اگر کتاب مورد نظر را پیدا نکردند آن را سفارش می‎دهند و در مدت دو هفته به دست آنها می‎رسد که در صدد هستیم تا این زمان را کمتر کنیم.

دبیر کل نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور افزود: سومین شیوه تامین کتاب این است که به مدیران استانی این اجازه را داده‎ایم که با توجه به نیاز استان کتاب‎هایی که بر حسب جغرافیا و فرهنگ متناسب با استان هست را سفارش دهند که این کتاب‎ها تنها مخصوص همان منطقه است.

واعظی با اشاره به اینکه در کتابخانه‎های کشور کتابی با عنوان‎های تکراری نداریم تاکید کرد: به جز برای مراکز استان‎ها، کتاب‎هایی که برای کتابخانه‎ها خریداری می‎شود تک جلدی است.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول