اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ایجاد تحول در کتابخانه‌های یزد

همه کتابخانه‌های عمومی یزد به نرم‌افزار پیام مشرق تجهیز می‌شوند

خبرگزاری فارس: کارشناس فناوری اطلاعات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان از تجهیز همه کتابخانه‌های عمومی استان به نرم افزار پیام مشرق خبر داد.

همه کتابخانه‌های عمومی یزد به نرم‌افزار پیام مشرق تجهیز می‌شوند

مجید میرحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به اینکه همه کتابخانه‌های یزد تا پایان شهریورماه سال جاری به نرم‌افزار پیام مشرق مجهز می‌شوند، اظهار داشت: آموزش این نرم‌افزار به کتابداران، همزمان با مراحل اجرایی و انتقال اطلاعات از نرم‌افزار پیشین به پیام مشرق در حال انجام است.

وی افزود: ‌این نرم‌افزار تحت وب است و کاربران از هر مکانی که به اینترنت دسترسی داشته باشند، می‌توانند درخواست عضویت، رزرو منابع و جستجوی کتاب را انجام  دهند.

میرحسینی خاطرنشان کرد: امکان بارگذاری منابع دیجیتال و جستجو و بازیابی آنها، از جمله امکانات این نرم‌افزار قدرتمند است که در مراحل بعدی، عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های نصب این نرم‌افزار از مدت‌ها پیش در استان یزد افزود: بیشتر کتابخانه‌های عمومی نهادی و مشارکتی استان یزد به شبکه اینترانت اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد متصل هستند و در کنار این امکان، تمام کتابخانه‌های زیر پوشش نهاد نیز به اینترنت پرسرعت مجهز شده‌اند.

کارشناس فناوری اطلاعات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با تشکر از همکاران واحد خود، عنوان کرد: البته با توجه به بروز اختلالاتی در میزان سرعت اینترنت، ممکن است نواقصی همچون کندی سرعت فرایندها هنگام اجرای نرم‌افزار به وجود بیاید که پیش‌بینی‌های لازم برای رفع سریع این مشکل شده است.

این سامانه فعلا در 13 کتابخانه عمومی استان یزد راه‌اندازی شده و تا پایان شهریور همه کتابخانه‌های عمومی یزد به این سامانه مجهز می‌شوند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول