اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

کتابخانه‌ها نماد ترقی و تکامل جامعه هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدختر گفت: کتاب منبع معرفت بشریت است و کتابخانه‌ها به عنوان مراکز مهم فرهنگی کشور نماد ترقی و تکامل جامعه هستند.

کتابخانه‌ها نماد ترقی و تکامل جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند ظهر امروز در جلسه کتابخانه‌های شهرستان پلدختر گفت: قرآن به عنوان بزرگ‌ترین منبع معرفت، می‌تواند انسان را به سعادت دنیوی و اخروی رهنمون شود.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام به کتاب و کتاب‌خوانی اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل است، گفت: جایگاه این مهم در مکتب اسلام بسیار رفیع و ارزشمند است، زیرا کتاب دروازه‌ای به سوی جهان گسترده علم و معرفت گشوده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با این بیان ارزشمند، کتاب را بهترین ابزار کمال بشری معرفی کرده‌اند که این امر به خوبی اهمیت و جایگاه این مهم را به خوبی تبیین می‌نماید.

لروند با بیان اینکه کتاب‌خوانی را باید به فرهنگی همگانی تبدیل کنیم، تصریح کرد: نخستین کلامی که خداوند در زمان بعثت با پیامبر اکرم (ص) بیان نمودند "الذی علم بالقلم" است که از کنار هم گذاشتن این کلمات اهمیت علم و کتاب کاملاً هویدا است.

وی گفت: تزکیه قبل از تعلیم است و در آیه قرآن کتاب و حکمت کنار هم آمده و معنای آن این است که اگر انسان بخواهد حکیم شود و به درجه‌های حکمت برسد باید اهل کتاب و مطالعه مفید باشد.

وی افزود: مهم‌ترین پدافند در مقابل تهاجم فرهنگی ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است زیرا مطالعه مفید روح انسان را نشاط می‌دهد و فرهنگ انسان را تعالی می‌بخشد.

امام جمعه پلدختر گفت: کتاب به دانش انسان می‌افزاید ما باید بدانیم که امروز دشمن با ماهواره و اینترنت وارد خانه‌های مردم شده و ما که پیرو مکتب علوی هستیم و این فرهنگ که بسیار غنی است باید این غنا ترویج شود.

وی افزود: گاهی برخی کتاب‌ها نوشته می‌شود که به تبلیغات دشمن کمک می‌کند و به تعبیر دیگر تبلیغات ایران باستان یا هخامنشی و یا جامعه ایرانی و مکتب ایرانی به گونه‌ای یک نوع مقابله با فرهنگ ناب اسلامی است.

وی گفت: شکی نیست که کوروش کبیر یک شخصیت عادل و بزرگوار بوده که علامه طباطبایی در تفسیر المیزان می‌فرماید: شاید کوروش کبیر همان ذی‌القرنین بوده که بر فرض صحت چنین نظریه‌ای مردم باید کاملاً دقت کنند که از شخصیت بزرگی مثل کوروش کبیر برای مقابله با اسلام و فرهنگ ناب اسلامی نگردد.

لروند افزود: خواندن تاریخ بدون تعصب نکات کور را روشن می‌کند به امید آنکه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بتواند یک راهکار مهم برای مقابله با تهاجم دشمن باشد.

امام جمعه پلدختر گفت: کتابخانه عمومی شهر پلدختر باید کمبودها را برطرف کند و سیستم خنک کننده و امکانات به گونه‌ای باشد که تبعیضی بین خواهران و براداران نباشد و خواهران هم مثل برادران بتوانند از امکانات موجود در کتابخانه استفاده کنند.

انتهای پیام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول