اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خبر داد

رشد ‎چشمگیر اعتبارات هزینه‎ای و تملک کتابخانه‎های گلستان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: در دولت‎های نهم و دهم اعتبار هزینه‎ای کتابخانه‎های عمومی گلستان از 40 میلیون تومان به 600 میلیون تومان و اعتبار تملک از 40 میلیون به 350 میلیون تومان افزایش داشته است.

رشد ‎چشمگیر اعتبارات هزینه‎ای و تملک کتابخانه‎های گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در همایش مشترک مدیران کل و کارشناسان برنامه‎ریزی نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور اظهار داشت: صرف هرگونه هزینه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در قالب طرح‎های مهر و یا ایجاد ایستگاه‎های مطالعه در اماکن عمومی یک سرمایه‎گذاری بلندمدت برای نظام محسوب می‎شود و به هیچ عنوان هدر دادن منابع مالی نیست.

وی تصریح کرد: متن و محتوای کتاب باید متن و محتوای مفید زندگی باشد، برای مخاطب جذاب بوده و خسته‎کننده نباشد زیرا جذابیت کتاب گاهی اوقات انسان را به مطالعه اجباری سوق می‎دهد.

وی با بیان اینکه کتاب ارزشمندترین اختراع بشر است، آگاهی و دانایی را مرتبط با کتابخوانی دانست و اذعان داشت: یادگیری منوط به مطالعه و سبب تغییر رفتار در افراد است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان ادامه داد: انسان باید با برخورداری از ویژگی دانایی تحولی را ایجاد کند که معمار کبیر انقلاب اسلامی با اتکا به همین ویژگی در حوزه‎های ساختاری و عملکردی تغییرات مبتنی بر مبانی اندیشه‎ای به وجود آورد.

جمشیدی تصریح کرد: بیداری و استکبارستیزی اساسا دو ریشه تحول مبتنی بر فکر و اندیشه امام راحل است و امروز ملت ما به لطف همین ویژگی‎ها تبدیل به پرچمدار بیداری اسلامی و نهضت‎های آزادی‌بخش در جهان اسلام شده و سایر ملت‎ها در حال الگوبرداری از انقلاب اسلامی ما هستند.

وی با بیان اینکه امروز عصر برتری فکر و اندیشه است خاطر نشان کرد: فکر و اندیشه برتر منوط به کتابخوانی و بالا رفتن سطح آگاهی‎های عمومی مردم هر جامعه‎ای است که با مطالعه میسر می‎شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت مطالعه و کتابخوانی تأکید کرد: باید در مسیری گام برداریم که ضمن بالا بردن سرانه مطالعه مدنظر مقام معظم رهبری در مسیر سوق دادن همه افراد به سمت افزایش سطح بینش در کنار دانش، قرار بگیریم زیرا مطالعات بینشی سبب ارتقای سطح زندگی افراد خواهد شد.

جمشیدی در پایان گفت: در استان گلستان و در دولت‎های نهم و دهم از سال 1385 به بعد تعداد کتابخانه‎های عمومی استان از تعداد 27 به 70 کتابخانه ارتقا یافته و اعتبار هزینه‎ای کتابخانه‎های عمومی از 40 میلیون تومان به 600 میلیون تومان و اعتبار تملک از 40 میلیون به 350 میلیون تومان افزایش داشته که این سطح بالای جهش، نشان‌دهنده اهمیت دادن دولت عدالت‎محور به مقوله کتاب و کتابخوانی است.

شایان ذکر است این همایش با حضور منصور واعظی رئیس نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور و مدیران نهاد کتابخانه‎های 31 استان کشور و کارشناسان برنامه‎ریزی این نهادها از 23 خردادماه آغاز و تا پنجشنبه 25 خرداد در هتل آذین گرگان ادامه داشت.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول