اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد

راه‌اندازی 3 کانون نهج‌البلاغه در کتابخانه‌های اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از راه‌اندازی سه کانون نهج‌البلاغه در سطح کتابخانه‌‌های شهرستان‌های استان اردبیل خبر داد.

راه‌اندازی 3 کانون نهج‌البلاغه در کتابخانه‌های اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین صبح امروز در جلسه شورای اداری کتابخانه‌های اردبیل اظهار داشت: حوزه فعالیت کتابخانه‌های عمومی در سال‌های اخیر توسعه چشمگیر داشته است و علاوه بر ارائه خدمات کتابخانه‌ای برای تامین نیازهای اطلاعاتی مخاطبان تلاش‌های گسترده‌ای برای مدیریت مطالعه مفید آحاد مختلف جامعه صورت گرفته است.

وی از ارتقای رتبه کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در بین کتابخانه‌های کشور خبر داد و بیان داشت: کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به رتبه هشتم کشوری ارتقاء یافته است که این نشانگر تلاش مسئولان در حوزه افزایش توجه به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل راه‌اندازی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای به آدرس www.booki.ir توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را از برنامه‌های مهم فرهنگی نهاد دانست و خاطرنشان کرد: در این سایت مسابقات کتابخوانی به صورت آنلاین و مکتوب به مناسبت‌ها و رویدادهای مختلف به منظور بالا بردن مطالعه مفید برگزار می‌شود.

فرهمند امین کتابخانه عمومی شهدای آبی‌بیگلوی نمین و کتابخانه شهید حسین اسدی مشگین‌شهر را از جمله کتابخانه‌های برگزیده فرهنگی کشور در سال گذشته عنوان کرد و گفت: اعضای فعال این کتابخانه‌ها به صورت فعال در مسابقات برگزار شده شرکت کردند و بیشترین برندگان مسابقات از این کتابخانه‌ها بودند.

وی در ادامه سخنان خود تعداد اعضای شبکه کتابخوانان حرفه‌ای در استان اردبیل را بیش از 11 هزار 212 نفر اعلام کرد و بیان داشت: اعضای این شبکه روز به روز در حال افزایش است و در مسابقات کتابخوانی که از طریق سایت شبکه کتابخوانان حرفه‌ای برگزار می‌شود شرکت می‌نمایند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد؛ علاوه بر این 8 هزار و 210 نفر نیز در مسابقات  کتابخوانی که در کتابخانه‌های عمومی به صورت استانی برگزار شده بود شرکت کرده‌اند.

فرهمند امین ایجاد کانون‌های ادبی و کانون‌های قرآن و نهج‌البلاغه را از اقدامات دیگر در کتابخانه‌های عمومی استان دانست و اضافه کرد: 13 کانون ادبی و سه کانون نهج‌البلاغه در سطح شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده است که با اعضائی بالغ بر 430 نفر اقدام به برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب در کتابخانه‌های عمومی می‌کنند.

وی راه‌اندازی 6 باب کتابخانه مشارکتی و نهادی، افزایش 110درصدی اعضای فعال کتابخانه‌ها و رشد بیش از 31 درصدی امانت کتاب را از شاخص‌های تاثیرگذار در ارتقای جایگاه کتابخانه‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: اتصال 11 کتابخانه به اینترنت و راه‌اندازی اتوماسیون اداری و توسعه استفاده از فناوری‌های اطلاعات در سال گذشته نشان دهنده عملکرد مثبت کتابخانه‌هاست. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در پایان سخنان خود بیان داشت: در بیست و هفتمین گردهمایی مدیران کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که خردادماه در استان گلستان برگزار شده بود کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل رتبه هشتم کشوری را در بین کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور کسب نمود و جزو استان‌های برتر مورد تقدیر دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول