اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان خبر داد

راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در مناطق کم‌برخوردار و روستاها در ایام تابستان در این استان خبر داد.

راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل جانعلی‌پور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر حضور تمام اقشار در کتابخانه‌ها اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلف باید در این زمینه به کتابخانه‌های گیلان کمک کنند.

وی نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه را موجب تقویت اقتدار کشور خواند و افزود: شهرداران در تامین اعتبارات کتابخانه‌ها باید همکاری لازم را داشته باشند.

جانعلی‌پور از راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در ایام تابستان در مناطق کم‌برخوردار و روستاهای این استان خبر داد و تصریح کرد: ایجاد ایستگاه مطالعه در مراکز پرتردد گیلان مانند پایانه‌های مسافری و ... در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به شاداب‌سازی محیط کتابخانه‌ها، خاطرنشان کرد: فضای کتابخانه‌ها باید مناسب با روحیه جوانان و نوجوانان علاقمند به کتابخانه و کتابخوانی باشد.

وی محور فعالیت در کتابخانه‌ها را مطابق با اساسنامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد و گفت: از تمام قابلیت‌های موجود در کتابخانه‌ها برای ارتقای فرهنگ مطالعه باید استفاده کرد.

جانعلی‌پور بر فعالیت کانون‌های ادبی تاکید کرد و یادآور شد: کانون‌های ادبی یکی از فعالیت‌های اساسی و فرهنگ‌ساز در کتابخانه‌های عمومی است و با جدیت این امر پیگیری می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان در ادامه به پروژه کتابخانه مرکزی رشت اشاره کرد و افزود: پیگیری اتمام ساخت کتابخانه مرکزی رشت از اولویت‌های اصلی این اداره است.

وی احداث کتابخانه مرکزی رشت را از مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت به گیلان خواند و بیان کرد: اعتبار ساخت کتابخانه مذکور از منابع ملی تامین می‌شود و تخصیص اعتبارات نیازمند حمایت و همکاری مسئولان است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول