اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان:

کتابخانه‌ شهرداری اصفهان هنوز به مجموعه کتابخانه‌های استان نپیوسته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان گفت: کتابخانه‌ شهرداری اصفهان هنوز به مجموعه کتابخانه‌های استان نپیوسته و این در حالی است که تمام کتابخانه‌های شهرداری استان اصفهان به زنجیره کتابخانه‌های عمومی کشور متصل شده‌اند.

کتابخانه‌ شهرداری اصفهان هنوز به مجموعه کتابخانه‌های استان نپیوسته است

غلامرضا یاوری امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: اکنون شهرداری‌های کهریزسنگ، گلدشت فولادشهر و لنجان کتابخانه‌های خود را به اداره‌کل کتابخانه‌ها واگذار کرده‌اند و برخی کتابخانه‌های شهرداری مانند نجف‌آباد و خوراسگان نیز به صورت مشارکتی با نهاد کتابخانه‌ها اداره می‌شوند.

این مسئول افزود: تنها کتابخانه‌ای که هنوز زیر نظر نهاد کتابخانه‌ها و اداره‌کل کتابخانه‌های استان اصفهان درنیامده است، کتابخانه‌ شهرداری اصفهان بوده که قرار است این کتابخانه نیز در سال 91 به این مجموعه بپیوندند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان تاکید کرد: سیاست دولت این است که تمام کتابخانه‌های عمومی کشور به نحوی زیر نظر نهاد کتابخانه‌ای کل کشور قرار گیرد و هر گونه فعالیت کتابخانه‌ای در هر ارگانی براساس بند یک قانون تاسیس کتابخانه‌ای کشور باید با مجوز از این نهاد باشد.

وی ادامه داد: قرار گرفتن تمام کتابخانه‌های کشور در قالب یک نهاد سبب می‌شود، شبکه یکپارچه‌ای در تمام کشور فراهم شود و تمام خدمات کتابخانه‌‌های در کتابخانه‌های کشور برقرار باشد و مراجعان نیز از خدمات ارائه شده راضی باشند و با کمبود مواجه نشوند.

* ‌کتابخانه دیجیتالی کشور آماده بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌‌های استان اصفهان با بیان اینکه به زودی کتابخانه دیجیتالی کشور آماده بهره‌برداری می‌شود، تصریح کرد: زمانی که شبکه کتابخانه‌های عمومی کشور در فاز نخست راه‌اندازی شود، تمام کتابخانه‌های کشور در پوشش این نرم‌افزار قرار گرفته و هر فرد در هر کجایی که به اینترنت متصل شود، می‌تواند از این خدمات استفاده کند.

وی متذکر شد: برنامه‌ها و خدمات دیگری برای مراجعان کتابخانه‌ها آماده بهره‌برداری شده که پس از متصل شدن تمام کتابخانه‌ها به شبکه اینترانت سراسری اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول