اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

تعداد کتابخانه‌های کشور به 3000 باب می‌رسد

خبرگزاری فارس: دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به رشد چشمگیر تعداد کتابخانه‌های کشور گفت: امیدواریم تعداد کتابخانه‌های کشور تا پایان دولت دهم به 3 هزار باب برسد.

تعداد کتابخانه‌های کشور به 3000 باب می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم منصور واعظی ظهر امروز در دومین روز دوره آموزش بدو استخدام کتابداران سراسر کشور که در قم در حال برگزاری است، به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری درباره کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و اظهار کرد: جامعه پیشرفته، فرهنگی و انقلابی در زمینه اوقات فراغت به مسئله خواندن اهتمام جدی دارد.

وی با اشاره به اینکه به وسیله خواندن تفکر، اندیشه، هنر و خلاقیت در افراد تقویت می‌شود گفت: جامعه‌ای که افراد آن به مطالعه اهتمام داشته باشند، در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه ایران اسلامی باید در ابعاد مختلف به کشوری پیشرفته تبدیل شود گفت: دهه چهارم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری دهه پیشرفت و عدالت نامیده شده است و باید همه در راستای تحقق فرمایش رهبری تلاش لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید از فرصت اوقات فراغت نهایت بهره‌برداری صورت گیرد افزود: باید فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی تلاش کنند که جامعه ما به سمت مطالعه سوق داده شده و از این راه میزان دانش عمومی و فردی جامعه را تقویت کنند.

واعظی روند توجه به کتاب و کتابخوانی در کشور را رو به ‌رشد عنوان کرد و گفت:‌ در پنج سال اخیر تعداد کتابخانه‌های کشور افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و از 1600 باب به 2800 باب کتابخانه افزایش پیدا کرده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه تعداد کتابخانه‌های کشور تا پایان دولت دهم به 3 هزار باب برسد گفت: در زمینه منابع کتابخانه‌ها نیز شاهد رشد چشمگیری بوده‌ایم و منابع کتابخانه‌ها از 14 میلیون جلد به 30 میلیون جلد رسیده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از 2.5 برابر شدن تعداد اعضای کتابخانه‌های کشور خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر 2 میلیون نفر در کشور به عضویت کتابخانه‌ها درآمده‌اند.

وی تاکید کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به دنبال این است که بتواند در راستای تحقق مدیریت صحیح و ارتقای مطالعه مفید گام بردارد.

واعظی با اشاره به اینکه فقط به به دنبال افزایش سرانه مطالعه نیستیم خاطر نشان کرد: مطالعه هدفمند و مفید می‌تواند در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه نقش داشته باشد و ما نیز این هدف را با جدیت دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول