اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کتابخانه‌های عمومی آبادان خبر داد

عرضه 68 هزار عنوان کتاب در کتابخانه‌های آبادان

خبرگزاری فارس: معاون اداره کتابخانه‌های عمومی آبادان گفت: بیش از 68 هزار و 189 عنوان کتاب برای استفاده شهروندان در کتابخانه‌های آبادان موجود است.

عرضه 68 هزار عنوان کتاب در کتابخانه‌های آبادان

احمدرضا دشت‌افکن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در راستای طرح اوقات فراغت و جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به کتاب خوانی، در هر ماه یک مسابقه آنلاین و مکتوب با موضوعات مختلف در آبادان برگزار می کنیم.

وی در خصوص دیگر برنامه‌های فرهنگی کتابخانه عمومی آبادان گفت: برگزاری انجمن شعرخوانی و داستان نویسی در جمعه هر هفته، وبا حضور اعضای ثابت و عموم مردم در کتابخانه‌های فرهنگ و ثامن الائمه از دیگر برنامه‌های این اداره است.

معاون اداره کتابخانه‌های عمومی آبادان ادامه داد: شروع ثبت نام کلاس‌های قرآنی ویژه جوانان، نوجوانان و کودکان در سه نوبت کاری برای ماه رمضان از دیگر برنامه‌های کتابخانه است.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در زمینه تعداد عنوان‌های موجود در کتابخانه‌های شهرستان آبادان، گفت: در حال حاضر 68 هزار و 189 عنوان کتاب و در 82 هزار و 290 نسخه، در موضوعات مختلف ازجمله دفاع مقدس، ادبیات، تاریخی، کمک درسی، کلیات و گوناگون در کتابخانه‌های آبادان موجود است.

دشت افکن درخصوص طرح کتاب من عنوان کرد: هیچ یک از کتاب دار‌های کتابخانه‌های عمومی آبادان نمی توانند از موجود نبودن کتابی در کتابخانه صحبت کنند و در صورتی که ارباب رجوع کتابی را درخواست کند که در کتابخانه موجود نباشد باید با ارائه شناسنامه کتاب که در اختیار کتاب دار قرار می‌دهد به نیاز کتاب خوانی خود پاسخ دهد.

وی افزود: ما با ارائه مشخصات کتاب به قم و خریداری کتاب مورد نظر علاوه بر پاسخگویی به نیاز کتاب خوان در تکمیل کتاب‌های، شهر گامی اساسی برداشته ایم.

معاون اداره کتابخانه‌های عمومی آبادان در خصوص تعداد کتابخانه‌های موجود در شهرستان آبادان گفت: در حال حاضر شش کتابخانه در آبادان فعال هستند که یکی از کتابخانه‌ها در شهر اروند کنار مستقر است.

وی تصریح کرد: دو کتابخانه فرهنگ در مرکز شهر آبادان و شهید حداد عادل منطقه ذوالفقاری با یک نوبت اضافه از هفت عصر تا 11 شب در سه نوبت کاری، میزبان علاقه‌مندان به کتابخوانی هستند.

دشت افکن ادامه داد: همچنین یک کتابخانه مشارکتی با همکاری سازمان زندان‌های آبادان، و در محل زندان با تجهیزات و کتاب‌های اداره کتابخانه‌های عمومی در اختیار زندانیان است.

معاون اداره کتابخانه‌های عمومی آبادان در خصوص استقبال از کتابخوانی در آبادان گفت: خوشبختانه از تمامی گروههای سنی به خصوص دانش آموزان در شهرستان کتاب‌خوان داریم.

دشت افکن در پایان عنوان کرد: با توجه به تعداد کتابخوان‌ها در آبادان و استقبال شهروندان از کتاب نیاز به تأسیس یک کتابخانه مرکزی مدرن و کامل در آبادان به شدت احساس می شود.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول